همایش "پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام" در استان گلستان، برگزار خواهد شد

همایش "پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام" در استان گلستان، برگزار خواهد شد


این همایش در تاریخ 28 مهر ماه با حضور علما، شخصیت ها، اندیشمندان و نخبگان برجسته دینی و مذهبی اهل سنت و شیعه با پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی آغاز می شد.‌

بنا به اعلام روابط عمومی دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری، در ادامه سلسله نشست های ملی این دبیرخانه، سومین نشست، با موضوع "پیامد های تکفیر و مسئولیت علمای اسلام" و با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این همایش بررسی پیامدهای تکفیر و نقش علمای اسلام در مواجهه با جریان های تکفیری و نیز معرفی اسلام اصیل و بیان خطرات افراط گرایی مذهبی و ارائه راهکارهای مناسب در مقابله با این جریانات می باشد. علاوه براین، پس از اتمام همایش، کارگاه های آموزشی ویژه طلاب و محصلین شیعه و سنی حوزه های علمیه استان با همکاری موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(علیهم السلام) و با استفاده از اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

این همایش در تاریخ 28 مهر ماه با حضور علما، شخصیت ها، اندیشمندان و نخبگان برجسته دینی و مذهبی اهل سنت و شیعه در استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است علاوه بر سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان، شرکت کنندگان از پیام تصویری رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این نشست بهره مند خواهند شد. در ادامه نشست تعدادی از علمای اهل سنت و شیعه و اصحاب قلم به بیان دیدگاه های خود در خصوص پیامدهای تکفیر خواهند پرداخت.

برچسب ها : مکارم شيرازي
captcha