تعظیم و تکریم مقام حضرت خدیجه(س) اقدامی بجا و ارزشمنداست / اسلام به جایگاه زن توجه ویژه دارد

تعظیم و تکریم مقام حضرت خدیجه(س) اقدامی بجا و ارزشمنداست / اسلام به جایگاه زن توجه ویژه دارد


اقدام و عمل حضرت خدیجه(سلام الله علیها) از آن جهت ارزشمند و فداکارانه است که در زمانی با حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) ازدواج کردند که پیامبر(صلی الله علیه و آله)  مبعوث نشده بودند  و به عنوان یک جوان یتیم در شهر مدینه به درستکاری شهرت داشتند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دردیدار اعضای برگزارکننده همایش «صدف کوثر» اظهارداشتند: برپایی مراسم ها و همایش های تکریم و تجلیل از بزرگان دین در دو جنبه کلی و جزئی قابل اهمیت می باشد.

ایشان افزودند: برپایی این همایش های سبب می شود که نسل جوان و همه کسانی که آگاهی لازم را نسبت به این بانوی مکرم ندارند، شناخت بیشتری پیدا کنند و از طرفی دیگر برگزاری چنین همایش هایی می تواند دارای آثار و برکات ارزشمندی از جمله ارائه مقالات، چاپ کتب، ساخت فیلم و سریال های تلوزیونی نقش و تاثیر بسزایی داشته باشد.

معظم له تصریح کردند: برپایی همایش و مراسم های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کمترین قدردانی از چهره های تاثیر گذار و فداکار اسلام است که بزرگداشت آنان در واقع بیان عظمت ایشان است که در مورد حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام باید بگویم دارای ویژگی هایی هستند که در دیگر همسران پیامبراکرم(س) کمتر وجود دارد.

ایشان بیان داشتند: حضرت خدیجه(سلام الله علیها) اولین کسی بودند که مسلمان شدند و علاوه برتمام  ثروت خود،‌ همه وجودشان را نیز برای پیامبر(صلی الله علیه و آله) هزینه کردند.

ایشان افزودند: امّ المومنین علیهاالسلام همه عمر بابرکت خود را در دوران سختی و مشقت پیامبر(صلی الله علیه و آله) سپری کردند و دوران پیروزی و شکوه امت اسلامی را ندیدند و واقعا مظلومانه از دنیا رفتند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: هر روز که پیامبر(صلی الله علیه و آله) از مسجد الحرام بر می گشتند این بانوی بزرگوار اسلام همیشه محیاّی رسیدگی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ترمیم زخم های بدن ایشان بودند و هرگز لب به شکایت باز نکردند و لحظه ای از خدمت به پیامبر(صلی الله علیه و آله) کوتاهی ننمودند.

معظم له همایش «صدف کوثر» را ایده و اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرده و افزودند: بدون تردید معرفی و پرداختن به مظلومیت های حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و فرزند بزرگوارشان حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها آثار و برکات ارزشمندی چه از نظر شناختی و معرفتی بر جای خواهد گذاشت و بدون تردید مورد توجه ائمه اطهار(علیهم السلام) قرار خواهد گرفت.

معظم له خاطرنشان کردند: اقدام و عمل حضرت خدیجه(سلام الله علیها) از آن جهت ارزشمند و فداکارانه است که در زمانی با حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) ازدواج کردند که پیامبر(صلی الله علیه و آله)  مبعوث نشده بودند  و به عنوان یک جوان یتیم در شهر مدینه به درستکاری شهرت داشتند و حضرت خدیجه (سلام الله علیها) با آن همه شوکت و ثروت به ازدواج با پیامبر(صلی الله علیه و آله) جواب مثبت دادند، علی رغم همه سرزنش ها همه وجود خود را وقف حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) کرد.

ایشان به مسائل فرعی و اثرگذار برپایی چنین همایش هایی اشاره کردند و افزودند: مساله احترام جامعه اسلامی به جایگاه زن مورد توجه قرار می گیرد، در اوج جهالت و دورانی که به زن نگاهی غیر انسانی و به عنوان یک کالا نظر انداخته می شد، حضرت خدیجه (سلام الله علیها) دارای احترام وافر و جایگاه رفیعی نزد پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: توجه به حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و اطلاع رسانی از این مراسم، کامل کننده همه زحمات برنامه ریزان است بطوریکه در دورانی که حضرت خدیجه(س) به واسطه اینکه مادر حضرت زهرا علیهاالسلام هستند، مورد بی مهری مخالفان حضرت زهرا علیهاالسلام قرار گرفته اند، ولی باید با اطلاع رسانی و خبررسانی مثبت و سازنده نقش بسزایی در معرفی و شناساندن این بانوی فداکار اسلام ایفا کرد.

captcha