پيام تسليت معظّم له به مناسبت فقدان اسفناك آيت الله واعظ طبسى (رحمة الله عليه)

پيام تسليت معظّم له به مناسبت فقدان اسفناك آيت الله واعظ طبسى (رحمة الله عليه)


اين عالم ربانى علاوه بر نقش بسيار مؤثرى كه در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامى داشت در آستان قدس رضوى تحول بى سابقه‌ اى ايجاد كرد و چندين برابر آنچه بود بر آن آستان مقدس افزود تا زائران آن آستانه مقدسه در رفاه كامل باشند‌

بسم الله الرحمن الرحيم

رحلت آيت الله واعظ طبسى آن عالم پرتلاش صاحب آثار ماندگار موجب نهايت تأسف گرديد. اين عالم ربانى علاوه بر نقش بسيار مؤثرى كه در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامى داشت در آستان قدس رضوى تحول بى سابقه‌اى ايجاد كرد و چندين برابر آنچه بود بر آن آستان مقدس افزود تا زائران آن آستانه مقدسه در رفاه كامل باشند. مدارس علميه متعدد، كتابخانه پرشكوه و حسينيه‌هاى باشكوه تأسيس كرد، افزون بر اينها با استفاده از عمر پربركتش نهاد فرهنگى گسترده و فعالى براى آستان قدس رضوى فراهم ساخت تا زائران اين بقعه مقدسه دست خالى بر نگردند و با آگاهى بيشتر از اصول و فروع اسلام به ديار خود بازگردند.

به يقين مى‌توان گفت كه آستان قدس از روز اول تا زمان او توليتى همانند او نداشته است.

اينجانب به تمام حوزه‌هاى علميه مخصوصاً حوزه علميه خراسان و همه خادمان بارگاه ملكوتى رضوى و بيت معظم آن مرحوم صميمانه تسليت مى‌گويم و از خدا مى‌خواهم روح مقدس او را با ارواح آل محمد(علیهم السلام)  مخصوصاً مخدوم شريفش حضرت ثامن الائمه على بن موسى الرضا(علیه آلاف التحیة والثناء) محشور گرداند و به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنايت فرمايد.

ناصر مكارم شيرازى

1394/12/15

برچسب ها :
captcha