سخنرانی محقق و پژوهشگر افغانستانی

سخنرانی محقق و پژوهشگر افغانستانی


مراجع تقلید و حوزه های شیعه پرچمداران مبارزه با تفکر تکفیری هستند‌

محقق و پژوهشگر افغانستانی با اشاره به تاثیرات برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری گفت: دنیا شاهد است که مراجع تقلید و حوزه های علمیه شیعه پرچمداران مبارزه با تفکر تکفیری در جهان هستند.

به گزارش ستاد خبری کنگره خطر جریان های افراطی و تکفیری در جهان امروز،  حجت الاسلام والمسلمين علي جان حكيمي با اشاره به اينكه امام خمینی(ره) هنگامی قیام خود را آغاز کرد که اسلام در خطر بود، اظهار کرد:  امروز در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا مسلمانان را ضعیف کرده و اسلام را از بین ببرند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران رسالت سنگینی را عهده دار است و برای روشنگری توطئه های دشمنان باید هوشیار بوده و همواره در صحنه عمل باشد تا حق و باطل را به جهانیان معرفی کند.
محقق و پژوهشگر افغانستانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرمودند هنگامی می توانید اهل حق را بشناسید که حق را شناخته باشید، ابراز کرد: باید حق و حقیقت برای مردم دنیا روشن شود و برگزاری این کنگره توسط دو تن از مراجع عظام تقلید که در راس حوزه علمیه قرار دارند نشانگر اهمیت این روشنگری است که مدافعان حریم تشیع پرچمدار آن شده اند.
حکیمی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین کنگره هایی در بیداری مسلمانان و حتی غیر مسلمانان و شناخت آنان از اسلام ناب محمدی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز افراد مغرضی مانند ابوجهل وجود داشتند که هیچوقت هدایت نشدند ولی افراد زیادی جاهل بودند که با راهنمایی و ارشاد پیامبر به راه حق و حقیقت پیوستند.
وی تاکید کرد: امروز نیز ما باید به دنبال آگاهی بخشی به افراد جاهل و فریب خورده باشیم و آنها را به سوی اسلام راستین رهنمون سازیم.

برچسب ها :
captcha