پيام تسلیت حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى(مدّظلّه العالى) در پی حادثه دردناک منا

پيام تسلیت حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى(مدّظلّه العالى) در پی حادثه دردناک منا


چشم ها در فراغ خون بار و قلب ها در آتش این مصیبت عظما سوزان است/ هیاتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین گردد ‌

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دردناک منا جهان اسلام را غرق ماتم و عزا ساخت، فاجعه ای که منجر به از دست رفتن جمع زیادی و مجروح شدن جمعی بیشتر از تمام کشور های اسلامی و کشور عزیز ما شد.
چشمها در فراغ آنها خونبار و قلب ها در آتش این مصیبت عظما سوزان است.
اینجانب به تمام مسلمین جهان خاصه هم میهنان عزیز و بالاخص خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند صمیمانه تسلیت عرض می کنم . امیدوارم روح پاک آنها در جوار رحمت الهی با ارواح شهدای کربلا محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت کنند و آنها را ذخیره یوم المعاد قرار دهد.
این فاجعه عظیم ایجاب می کند که علمای اسلام از یک سو و سیاستمداران از سوی دیگر در اسرع وقت جلساتی تشکیل دهند و برای اداره حرمین شریفین فکری بکنند.

کسانی که اکنون مسئول برپایی حج هستند عملا ثابت کرده اند توانایی این کار بزرگ را ندارند و امکان تکرار این فاجعه در سالهای دیگر مراسم حج را به صورت یک عبادت وحشتناک در می آورد و به قداست حج ضربه شدیدی وارد می کند.

اکنون که افکار عمومی در جهان اسلام آماده است باید در این باره فکری کنند و هیاتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین گردد، سعودی ها هم جز این هیات باشند. به یقین اگر در این امر کوتاهی شود مسئولیت حوادثی که امکان دارد خدایی ناکرده تکرار شود بر گردن همگان خواهد بود.

ناصر مکارم شیرازی

1394/07/03

برچسب ها :
captcha