انتقادات باید سازنده و توأم با حسن نیت باشد

انتقادات باید سازنده و توأم با حسن نیت باشد


به جای برخی برنامه های غیر مفید باید یک سری برنامه ها برای مسائل مهم گذاشته شود تا مردم روشن شوند و آسیب های اجتماعی و راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از آن تشریح شود و رسانه ها باید به این مساله اهتمام داشته باشند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای کمیته فرهنگی مساجد و مسؤولان اداره کل بازرسی استان قم، با تبریک مناسبت های ماه ربیع الاول، مسؤولیت سازمان بازرسی کل کشور را بسیار مهم ارزیابی کرده و فرمودند: تامل و تدبر در آموزه های دینی به ما نشان می دهد که ناظرانی بر اعمال ما نظارت و آنها را ثبت و ضبط می کنند.
 ایشان تاکید کردند: اگر مبانی اعتقادی جامعه قوی باشد و خداوند تبارک و تعالی را شاهد و ناظر بر همه اعمال خود در خلوت و آشکار بدانیم دیگر نیازی به بازرس نخواهیم داشت.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که بشر همواره در معرض آسیب ها است، تصریح کردند: امیدوارم سازمان بازرسی کل کشور به صورت فعال تر به تخلفات رسیدگی کند و مهم تر این است که گوش شنوایی نیز برای حرف های آنها باشد، بسیار مشاهده شده است که اینها حرف خود را می زنند اما گوش شنوا نیست و ضمانت اجرایی کافی نیز وجود ندارد.
 معظم له وقوع تخلفات بزرگ در نظام را زیبنده ندانسته و با اشاره به نقش مساجد در عرصه های مختلف به منظور تقویت اعتقادات دینی جامعه، تاکید کردند: مساجد کانون همه برنامه های اسلامی است و باید نقش خود را بهتر ایفا کنند و به همان جایگاه گذشته برگردند؛ امروز مسجدالنبی دست افرادی افتاده که از برنامه های زمان حضرت رسول در آن خبری نیست.
 ایشان با بیان این که مساجد پایگاه انقلاب اسلامی به شمار می آید، اضافه کردند: باید مساجد با جاذبه های قوی به کانون های علم، تربیت، تعلیم قرآن، احکام و اخلاق تبدیل شود و تحقق این مهم نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
 معظم له با تاکید بر این که مساجد باید مردمی باشد، اظهار داشتند: باید به شدت از دولتی شدن مساجد بپرهیزیم، همان گونه که حوزه های علمیه مستقل و مردمی هستند، البته دولت ها موظف به خدمات دهی و تقویت مساجد هستند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تمام امور در نظام اسلامی را به هم پیوسته دانسته و خاطرنشان کردند: باید در رسانه ملی و سایر رسانه ها به ستاد و کمیته مساجد میدان دهند تا برنامه های خود را تشریح کنند تا همکاری مردمی نیز حاصل شود.
 ایشان خاطرنشان کردند: به جای برخی برنامه های غیر مفید باید یک سری برنامه ها برای مسائل مهم گذاشته شود تا مردم روشن شوند و آسیب های اجتماعی و راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از آن تشریح شود و رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید به این مساله اهتمام داشته باشند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به قطع بودجه های فرهنگی، یادآورشدند: ما از این مساله نگران شدیم، چون آبروی نظام به این گونه مراکز فرهنگی وابسته است. چطور اینها اهمیت ندارد؟
ایشان خاطرنشان کردند: البته انتقادات باید سازنده و تؤام با حسن نیت باشد، انتقاد سازنده سبب پیشرفت می شود و نباید هر انتقادی را تخریب به حساب آورند.
 معظم له در پایان با گرامی داشت دهه مبارک فجر، خواستار تلاش همگان برای برگزاری باشکوه مراسم گرامی داشت این دهه شده و فرمودند: این دهه، دهه فجر، نور و عزت برای کشور ما بوده و ان شاءالله با شکوه تر از هر سال برگزار خواهد شد و همه باید دست به دست هم دهند تا این مهم محقق شود.
 

captcha