فضای کشور باید فضای اتحاد و همدلی باشد

فضای کشور باید فضای اتحاد و همدلی باشد


حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بر ضرورت اتحاد و همدلی در کشور تأکید کرده و فرمودند: با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها فضای کشور باید در اتحاد و همدلی باشد‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم،‌با اشاره به روایتی از امام هادی(علیه السلام) بر ضرورت پرهیز از خشم و غضب به زیردستان توصیه کرده و فرمودند: غضب به دیگران مورد سرزنش و ملامت است.
ایشان به تعریف غضب پرداخته و ابراز کردند: حقیقت غضب برافروختگی و هیجان نفس است به طوری که قوه عاقله تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد و انسان دست به اعمالی می زند که پشیمانی به دنبال دارد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌که بسیاری از قتل‌ها و جرایم به سبب خشم و غضب به وجود می‌آید، اظهار کردند: این عمل قوه قضائیه که استفاده کنندگان از سلاح سرد و کسانی که در مردم خوف و وحشت به وجود می‌آورند را محارب اعلام کرد جای تشکر دارد.
ایشان در ادامه بر ضرورت اتحاد و همدلی در کشور تأکید کرده و فرمودند: با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها فضای کشور باید در اتحاد و همدلی باشد.
معظم له با بیان این‌که حوزه علمیه باید سمبل وحدت باشد، اظهار داشتند: تلاش فراوانی برای ایجاد وحدت در حوزه علمیه انجام شده است مراقب باشید کسی ایجاد اختلاف نکند.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: تشکل اساتید در حوزه از گذشته با ارتباط با جامعه مدرسین به کار خود مشغول است و با نوشتن اساسنامه، فکری جز حرکت در مسیر ارزش های حوزه علمیه، رهبری و مراجع تقلید را ندارد.
معظم له در ادامه با اشاره به گلایه‌ها و نامه های فراوان مردمی به دفاتر مراجع از گرانی در کشور، فرمودند: در کشور بن بست وجود ندارد و مسؤولان باید مشکلات را با مشورت حل کنند؛‌ آمار تورم 27 درصدی که عنوان شد ممکن است در حساب‌های برخی درست باشد اما آنچه در جامعه ملموس است بیش از آن است.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مایحتاج اصلی مردم را مواد غذایی، پوشاک، مسکن، وسائل اولیه زندگی و دارو ذکر کرده و فرمودند:‌ برخی از این مواد 50 درصد و برخی نیز 100 درصد افزایش قیمت یافته است.
ایشان با اشاره به گرانی مرسوله‌های پستی‌، ابراز کردند: قیمت هزینه مرسوله های خارج از کشور ده برابر شده است و باید برای این مسأله فکری کرد زیرا لازم است مرتبا کتاب های دینی به خارج کشور ارسال گردد.
معظم له در ادامه بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرده و ابراز داشتند: اگر ما انتظار داریم مردم در انتخابات شرکت کنند و ان شاءالله مشکلات انتخابات گذشته با تدبیر مسئولین و هشیاری مردم تکرار نشود باید مردم را راضی نگه داریم و حل مشکلات جامعه با فکر چند نفر نمی‌شود و باید برای آن همفکری کرد و مشورت گسترده با همه صاحب نظران لازم است. از خداوند می خواهیم مشکلات کشور اسلامی را به لطف و کرمش حل فرماید.

برچسب ها : مسجد وظایف متولی
captcha