عزت و اقتدار امت اسلام در گرو وحدت و پرهیز از اختلافات است

عزت و اقتدار امت اسلام در گرو وحدت و پرهیز از اختلافات است


در این شرایط تلاش شما برای حفظ کیان اسلام و وحدت مسلمانان امری ستودنی است و ما در خدمت شما هستیم چون شما در خدمت اسلام و مسلمانان هستید‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای لبنان از «جمعیت علمای مسلمین»، با ابراز خرسندی از دیدار آنان، فرمودند: اجتماع شما برای اتحاد امت اسلام بسیار خوب است و از خداوند متعال توفیقات شما را می خواهیم.
ایشان اختلافات بین مسلمانان را بزرگ ترین تهدید عنوان کرده و فرمودند: وضعیت رژیم صهیونیستی برای همه مشخص است، با این وجود متاسفانه بعض از دولت ها و حکام منطقه به اختلافات مذهبی دامن می زنند.
 معظم له با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که مسلمانان را از اختلافات بر حذر می دارد، فرمودند: در بیان قرآن کریم در واقع اختلافات مثل زلزله و صاعقه است و ما تعجب می کنیم برخی چگونه این آیات را مطالعه و بر خلاف آن عمل می کنند و به اختلافات دامن می زنند.
ایشان تأکید کردند: در آیات دیگری از قرآن کریم نیز تفرقه و اختلاف نوعی از شرک خوانده شده است، چرا که اختلافات سبب از بین رفتن قوت و اقتدار مسلمانان و اسلام است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به علمای لبنانی فرمودند: در این شرایط تلاش شما برای حفظ کیان اسلام و وحدت مسلمانان امری ستودنی است و ما در خدمت شما هستیم چون شما در خدمت اسلام و مسلمانان هستید.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات کشور سوریه اشاره کرده و با محور مقاومت خواندن این کشور، افزودند: مساله سوریه مساله مقاومت است، نه مساله بشار اسد و حزب بعث، اینها می خواهند محور مقاومت را از بین ببرند، در چنین شرایطی هر انسانی که اندکی اطلاعات ابتدایی هم داشته باشد این مساله را درک می کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: اینها اگر موفق شوند محور مقاومت را بزنند سراغ عراق و سپس ایران خواهند رفت و همه باید به این مساله عالم باشند؛ متاسفانه اکثر رسانه های جمعی دست دشمنان است و آنها از هر طریقی این کار را دنبال می کنند و به اختلافات مذهبی دامن می زنند.
ایشان با تاکید بر این که ما باید در راستای بسط عقیده و فکر خود تلاش کنیم و در این راه از ابزارهای مختلف بهره بگیریم، تشکیل «مجمع علمای شامات» را نیز اقدامی بسیار شایسته در این راستا دانست.
معظم له تأکید کردند: امروز در جهان گوش برای شنیدن ندای اسلام و معارف اهل بیت(علیهم السلام) زیاد است، ما باید این فرصت را غنیمت شمرده و مراقب شیطنت دشمنان که می خواهند ما را به خود و اختلافات داخلی مشغول کنند تا صدای ما به جهانیان نرسد، باشیم.
ایشان بیان داشتند: امروز فرصت برای جوامع اسلامی فراهم است و اگر متحد باشند آینده از آن مسلمانان خواهد بود و در سایه آن عزت، سربلندی و فخر آنان نیز فراهم خواهد شد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تحولات اتفاق افتاده در مصر را در مجموع مثبت و اسباب بشارت دانستند و ابراز امیدواری کردند در سایر کشورهای اسلامی نیز اتفاقات خوشایندی رخ دهد.

برچسب ها :
captcha