نگرانی مردم از گرانی و تورم باید در دستور کار مجلس باشد

نگرانی مردم از گرانی و تورم باید در دستور کار مجلس باشد


نگرانی مردم از گرانی و تورم باید در دستور کار مجلس باشد، ‌گرانی باعث اعتراض مردم شده، روزانه شمار زیادی از مردم از طرق مختلف نگرانی های خود را به ما منتقل می کنند‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم ‌شیرازی در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم نگرانی های خود را به ما منتقل می کنند، اظهار داشتند: روزانه شمار زیادی از مردم از طریق نامه و تلفن نگرانی های خود را منتقل می کنند.
 ایشان با اشاره به گرانی نان در روزهای اخیر و با بیان این‌که مردم از این مساله ناراضی و گله مند هستند، فرمودند: من معتقدم اگر بخواهند افراد را به زور وادار کنند که شیر و نان را ارزان کنند جواب نمی دهد، باید ریشه گرانی ها را بررسی کرد و در پی حل آن برآمد.
 معظم له با اشاره به اظهار نگرانی مردم از گرانی و تورم، خاطرنشان کردند: این مساله باید در دستور کار مجلس باشد، ‌گرانی باعث اعتراض مردم می شود و در این شرایط نیز به هیچ وجه به مصلحت نیست.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مسائل فرهنگی را از دیگر دغدغه های مردم دانسته و با بیان اینکه مردم بخشی از عوامل این مسائل را خود دولت می دانند، فرمودند: متاسفانه وزارت ارشاد به فیلم هایی مجوز داده است که نامطلوب است و مردم معتقدند صدا و سیما نیز در مسائل فرهنگی و اخلاقی به طور شایسته عمل نمی کند. در بیرون نیز اگر کسانی امر به معروف و نهی از منکر کنند با مشکلاتی مواجه می شوند.
 ایشان با قدردانی از ایستادگی نیروی انتظامی و مقابله این نیرو با ناهنجاری های اجتماعی، بیان کردند: اخیرا حرکتی در نیروی انتظامی شروع شده که از نظر مردم حرکت مبارکی است که محکم در مقابل ناهنجاری های ایستاده اند، مشروط بر این‌که خنثی نکنند و با دستوری اینها را از بین نبرند.
 ‌حضرت آیت الله العظمی مکارم ‌شیرازی بیان داشتند: مشکل دیگری که مرتب مردم به می گویند مشکل بانک ها است، بانک ها بسیاری از مردم را بیچاره کرده اند، جریمه دیر کرد و سود بر سود و مسائلی از این دست که خلاف شرع است وجود داد و متاسفانه اسم آن هم بانکداری اسلامی است.
 ایشان اخذ جریمه دیر کرد در قبال تسهیلات بانکی را جایز ندانسته و فرمودند: چگونه بانک داری اسلامی است که سود مضاعف بر سود بگیرند، ربای مضاعف هیچ توجیه شرعی ندارد و باید برای مسائل بانکی از سوی بانکداران و مسئولین و متفکران فکری جدی شود.

برچسب ها :
captcha