دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی دانشگاهیان امید بسته است

دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی دانشگاهیان امید بسته است


دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی امید بسته است و با توجه به شیوع بیداری اسلامی و هراس آنها از این تحولات، اصرار دارند که مسائل اخلاقی و فرهنگی کشور های اسلامی تخریب شود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آقای کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک سال جدید خطاب به وزیر علوم فرمودند: امیدواریم در مسیری که در پیش گرفته اید موفق باشید و بتوانید اقدامات خوبی را انجام دهید.

ایشان در ادامه فرمودند: ما وارث میراث شومی از زمان طاغوت هستیم، در دوران انقلاب  بیشتر یا گرفتار مسائل سیاسی و یا نظامی بوده ایم، در دوران جنگ مسائل نظامی بود و بعد از آن مسائل سیاسی و خیلی به مسائل فرهنگی نپرداخته ایم.

معظم له با بیان اینکه مسائل فرهنگی بسیار زود به مسائل سیاسی تبدیل می شود، تصریح کردند: الان دشمن با رسانه ها، سایت ها و ماهواره ها درصدد ویران کردن جنبه های اخلاقی هستند و اگر موفق شوند به مقاصد سیاسی خود نیز خواهند رسید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر توجه ویژه به مسائل اخلاقی و فرهنگی، فرمودند: دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی امید بسته است و با توجه به شیوع بیداری اسلامی و هراس آنها از این تحولات، اصرار دارند که مسائل اخلاقی و فرهنگی تخریب شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علوم انسانی راه نفوذ دشمن در کشور ما بوده و هست، ابرازداشتند: این کانال وسیعی اس برای نفوذ دشمن است، بنابراین هرچه روی آن کار کنید خوب است تا مبادا از این طریق به باورهای جوانان مسلمان و اعتقادات آسیب و ضربه بزند.

معظم له با بیان اینکه دشمنان می خواهند این سرمایه را از ما بگیرند، نقش دانشگاه ها را در این ارتباط مهم و حساس توصیف و با اشاره به توصیه های هفته قبل خود به رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کردند: باید به کیفیت بیش از کمیت اهمیت داد، ما باید بپذیریم که در دانشگاه ها مشکلاتی داریم که البته یک شبه نیز حل شدنی نیست و باید بدون ایجاد تنش آرام آرام درصدد حل آن بود.

ایشان خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فرمودند: بدانید هر پایه ای که شما در این راستا بنا نهید و در آینده ادامه یابد، ذخیره یوم المعاد شما به حساب خواهد آمد، ما برای موفقیت شما دعا می کنیم و بدانید کسی که اعتمادش به خداوند تبارک و تعالی کند خداوند نیز او را کمک می کند و هیچ گاه تنها نمی ماند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزیر علوم و راه اندازی پارک علم و فناوری در استان قم در راستای ارتباط «صنعت» و «دانشگاه» فرمودند: اتصال صنعت و دانشگاه نیز مساله بسیار مهمی است و اگر رونق گیرد بسیار خوب خواهد بود.

برچسب ها :
captcha