تاکید معظم له بر اعزام مبلغان به مناطق محروم

تاکید معظم له بر اعزام مبلغان به مناطق محروم


نسبت به مناطق محروم بسیار اهمیت دهید، در برخی مناطق شیعیان در مضیقه هستند به گونه‌ای که از امکانات اولیه همچون حمام، مسجد و خانه عالم محروم‌اند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور فرمودند: ‌اوقاف از سایر نهادها در شفاف سازی پیشگام شده است و امیدواریم به همین روند به کار خود ادامه دهد.
ایشان اعتماد را در هر سازمانی بسیار مهم برشمرده و تصریح کردند: سرمایه اصلی در جامعه اعتماد است، اگر اعتماد حاصل شد، همه کارها پیش می رود، اگر بی اعتمادی پیش آمد همه کار به عقب بر می‌گردد.
معظم له تصریح کردند: اوقاف به اعتماد سازی بیشتری نیاز دارد، زیرا برخی با تبلیغات شایعات علیه این سازمان اقدام می‌کنند که این شایعات سبب عدم اعتماد مردم می‌شود و شما با شفاف سازی می‌توانید این اعتماد را در میان مردم ایجاد کنید.
ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام اظهار داشتند: باید مردم را به بحث موقوفات ترغیب کرد تا درآمد و رقبات اوقاف افزایش یابد و اطلاع رسانی دقیق و درستی داشته باشید، مطئمن باشید اگر به درستی اطلاع رسانی انجام دهید مردم به شما اعتماد خواهند کرد و در آینده نزدیک شاهد استقبال بسیار خوب مردم به موقوفات خواهیم بود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: نسبت به مناطق محروم بسیار اهمیت دهید، در برخی مناطق شیعیان در مضیقه هستند به گونه‌ای که از امکانات اولیه همچون حمام، مسجد و خانه عالم محروم‌اند.
ایشان افزودند: به ساخت خانه عالم بسیار اهمیت دهید، باید خانه عالم قبل از مسجد ساخته شود؛ زیرا حضور عالم در مناطق از اهمیت خاصی برخوردار است و به خاطر حضور همین مبلغان دینی است که بسیاری از مسائل شرعی مردم حل می شود.
معظم له فرمودند: ‌اعزام مبلغان خود را به مناطق محروم افزایش دهید، حتی اگر ممکن باشد به کشورهای منطقه و مسلمان هم اعزام مبلغ داشته باشد؛ زیرا آمادگی عجیبی نسبت به دریافت پیام اسلام و تشیع در میان جهانیان پیدا شده است.

برچسب ها :
captcha