رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مسئولین اتاق بازرگانی

رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مسئولین اتاق بازرگانی


مسأله گرانی بی سابقه ارز و سکه سبب نگرانی بسیاری از دست اندرکاران امور اقتصادی و گرانی بسیاری از اجناس شده و دود آن به چشم قشر مستضعف می رود. باید کمک کنید و به مسئولین مشورت دهید که از این مرحله نگران کننده به سلامت بگذرند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیداری که رئیس محترم و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی تهران با ایشان داشتند فرمودند: مسأله گرانی بی سابقه ارز و سکه سبب نگرانی بسیاری از دست اندرکاران امور اقتصادی و گرانی بسیاری از اجناس شده و دود آن در چشم قشر مستضعف می رود. باید کمک کنید و به مسئولین مشورت دهید که از این مرحله نگران کننده به سلامت بگذرند، بانک ها نیز قول هایی به مردم ندهند که از عهده آن بر نمی آیند زیرا سبب ضعف اعتماد عمومی به بانک ها می شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: باید تحریم های دشمنان را با هوشیاری و همکاری و همفکری عموم و تدبیر مسئولین و بخش خصوصی پشت سر بگذاریم مبادا آثار تورمی آن دامان اقشار ضعف و کم درآمد را بگیرد و با توجه به اینکه هر یک از دشمنان به منافع شخصی خود می اندیشد حلّ این مشکل آسان خواهد شد.

معظم له در بخش دیگری از سخنانشان گفتند: آمارهای ضد و نقیض مردم را سرگردان می سازد، وجود یک مرکز آمارگیری دقیق و کاملاً بیطرف لازم است تا معلوم شود در چه مرحله ای هستیم و چه تدبیری باید بیندیشیم.

ایشان در بخش دیگری از توصیه های خود فرمودند: سعی کنید مرکز بورس شبیه به یک مرکز قماربازی نشود بلکه در سایه افزایش کارهای اقتصادی و توسعه بازدهی مراکز و مؤسسات و کارخانه های موجود بازار بورس وسیله ای برای گردآوری نقدینه های مردم و به کارگیری آن در پیشرفت اقتصادی گردد و در پایان برای موفقیت آنها دعا کردند.

در ابتدای این دیدار جناب آقای دکتر نهاوندیان رئیس محترم اتاق بازرگانی توضیحات مفیدی درباره فعالیت های مٍؤثر اطاق بازرگانی در داخل و خارج کشور بیان کرد.

برچسب ها :
captcha