اصلاح «برنامه»ها، «کتاب»ها و «استاد» را به طور جدّی مدنظر قرار دهید

اصلاح «برنامه»ها، «کتاب»ها و «استاد» را به طور جدّی مدنظر قرار دهید


برای این که آموزش و پرورش و دانشگاه های ما  متحول شوند باید سه شاخصۀ مهم: اصلاح «برنامه»ها، «کتاب»ها و «استاد» را به طور جدّی مدنظر قرار داد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های ایشان اظهار داشتند:  شما بحمدالله چند امتیاز دارید که سبب موفقیتتان شده یکی این که برای این کار انگیزه دارید و مسوولیت پذیر هستید برای همین در این وزارتخانه شما تاکنون موفقیت های خوبی داشته اید.
ایشان تصریح کردند: بحمدالله فکرتان هم باز و به روز است، این فکر باز سبب می شود تحولی بنیادین در سراسر آموزش و پرورش انجام  بگیرد، سوم این که اهمیت کارتان را می دانید، کسی ممکن است کاری بپذیرد ولی اهمیت کار را نداند و به خاطر آن سرمایه گذاری درستی انجام ندهد؛ اما خوشبختانه شما به کار خود اهمیت می دهید و به یک معنی کلید مملکت در دست شماست.
معظم له تاکید کردند: این که شما خودتان را درگیر مسائل جناحی وسیاسی نکرده اید، بسیار خوب است و همین سبب شده بیشتر موفقیت بدست آورید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به موفقیت های مختلف در وزارت آموزش و پرورش افزودند: برای این که آموزش و پرورش و دانشگاه های ما  متحول شود باید سه شاخصۀ مهم: اصلاح «برنامه»ها، «کتاب»ها و «استاد» را به طور جدّی مدنظر قرار داد.
معظم له یادآور شدند: اگر برنامه، کتاب و استاد خوب داشته باشیم می توانید مدارس و دانشگاه ها را متحول کنیم.
ایشان با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در خصوص تدوین کتب درسی دانش آموزان افزودند: منتظر نباشید که حوزه ها برای شما کتاب بنویسد مواد خام و مطالب لازم و ضروری را از حوزه بگیرید، ولی تنظیم این کتاب ها را توسط معلمان با تجربه انجام دهید.
ایشان یادآور شدند: حوزه منابع غنی و مواد لازم درسی را در اختیار دارد، شما می توانید از این منبع غنی بهره بگیرید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، توجه به مسائل اخلاقی - اجتماعی را بسیار مهم برشمردند و افزودند: مسائل اجتماعی، و مختلف را از قرآن بگیرید، شما می توانید آیات مناسب برای دانش آموزان را با استفاده از کارشناسان متبحر انتخاب کنید و برای دانش آموزان ارائه نمایید.
معظم له تصریح کردند: توجه به تفسیر و ترجمه قرآن بسیار مهم است، اما نیازمند به کارگروهی است که کارگروهی به این امر مهم بپردازند و به صورت کارشناسی شده این موضوع را دنبال کنند تا تاثیر بیشتری در میان دانش آموزان داشته باشد.
 ایشان افزودند: سفارش کنید کسانی که کتاب درسی تنظیم می کنند علاوه بر این که به صورت مستقیم به مسائل مهم دینی و اجتماعی و اخلاقی می پردازند آنها را به طور غیر مستقیم نیز بیان کنند، از این شیوه ها بهره ای بیشتری می توانید بگیرید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: عنوان ها و تیترهایی که در کتاب ها انتخاب می کنید بسیار دقت کنید که از نظر روانی بسیار مؤثر است.

برچسب ها :
captcha