کمک به قحطى‌زدگان سومالى یک وظیفه الهى است

کمک به قحطى‌زدگان سومالى یک وظیفه الهى است


همه مى‌دانیم قحطى و خشکسالى در کشور اسلامى سومالى بیداد مى‌کند و ده‌ها هزار نفر در خطر مرگ هستند. همه مسلمانان جهان وظیفه دارند به کمک آنها بشتابند‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى ضمن تقدیم هدیه یکصد میلیون ریالى به قحطى‌زدگان سومالى، در مراسم حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفتند: همه مى‌دانیم قحطى و خشکسالى در کشور اسلامى سومالى بیداد مى‌کند و ده‌ها هزار نفر در خطر مرگ هستند. همه مسلمانان جهان وظیفه دارند به کمک آنها بشتابند. نکند سازمان‌هاى جهانى به کمک آنها برخیزند و جامعه اسلامى عقب بماند که برخلاف عزت و شرف و اخوت اسلامى و وظیفه الهى است، کسى نگوید که ما در کشور خود محرومان فراوانى داریم که باید به کمک آنها بشتابیم زیرا وضع مسلمانان سومالى بسیار خطرناک و دردناک و غیر قابل مقایسه با وضع محرومان ماست، به علاوه کوشش براى حل مشکلات برادران و خواهران هموطن مخصوصا در این ماه مبارک رمضان ماه نیکوکاران و اخوت و برادرى نیز از وظایف همه ما مى‌باشد.

معظم له در ضمن اجازه دادند که از یک سوم سهم مبارک امام(ع) به حساب مخصوص کمک به قحطى‌زدگان واریز شود. خداوند از همه قبول فرماید و ذخیره یوم المعادشان قرار دهد و هرگونه بلا و آفات را از آنها دفع کند.
                                                                                                           دفتر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه)

برچسب ها :
captcha