دشمنان به نقش انقلاب اسلامی در تحولات منطقه اذعان دارند

دشمنان به نقش انقلاب اسلامی در تحولات منطقه اذعان دارند


باید بهترین سلاح را برای دفاع از خود فراهم کنیم اما باید بدانیم که برترین سلاح ما سلاح ایمان و توکل به خداوند است‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با امیر سر تیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از فرماندهان ارشد این نیرو در سخنانی با تبریک ایام الله دهه فجر و همچنین حلول ماه ربیع الاول فرمودند: سی و دو سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشت و دشمنان در این مدت انتظار داشتند که نظام جمهوری اسلامی سقوط کند، اما بعد از گذشت این سال ها فهمیدند نظام ما تثبیت شده و همچنان پابرجاست.

ایشان عنوان کردند: دشمنان در این سی و دو سال هر کاری که از دستشان برآمد انجام دادند اما به لطف پروردگار و بیداری مردم راه به جای نبردند.

معظم له با تاکید بر اینکه باید همواره هوشیار بود چرا که دشمنان دائما در حال طرح نقشه های جدید می باشند خاطر نشان کردند: اگر دشمن در طول سال های بعد از انقلاب می توانست و در توان خود می دید که به ایران حمله کند از این کار مضایقه نمی کرد.

ایشان با اشاره به تحولات اخیر در برخی از کشورهای منطقه عنوان کردند: امروز شاهدیم ، تحولاتی که در کشور تونس و مصر ایجاد شده است و به سایر کشورها نیز در حال تسری است که دشمنان به نقش انقلاب اسلامی در بوجود آمدن این تحولات  اذعان دارند و ایران را گام اول حرکت در این راستا می دانند و به همین دلیل، این امر سبب خواهد شد فشارشان را بر کشور ما بیشتر کنند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه گفتند اسلام نمی گوید جنگ کنید بلکه می گوید آنچنان قوی باشید تا دیگر کشورها جرات حمله به شما را نداشته باشند و افزودند: یکی از امتیازات قران کریم آن است که منحصر به زمان خاص و مکان مشخصی نیست و ‏قرآن  این آمادگی را مقید به نیروی خاصی نمی داند و می فرماید هر نیرویی که می توانید فراهم کنید تا بتوانید دشمن را بترسانید. (واعدّوا لهم ما استطعتم من قوّه)

ایشان اضافه کردند: جنگ حتی با پیروزی نیز دارای ضایعاتی است پس باید کاری کرد که دشمن هرگز به خود اجازه جنگ و حمله به کشور را ندهد ، در این صورت ما هم پیروز خواهیم بود و هم هزینه ای نمی پردازیم.

معظم له با بیان اینکه نیروی هوایی از جهات مختلفی تقویت شده است افزودند: نیروی هوایی در اوایل پیروزی انقلاب با بیعت خود با امام راحل ضربه سختی را بر پیکر طاغوت وارد آورد .
ایشان سهم نیروی هوایی در انقلاب اسلامی را وافر ارزیابی کردند و اظهار داشتند: در آن زمان که هنوز ارتش در زیر سلطه رژیم سابق بود  این عزیزان نیروی هوایی بودند که  با شجاعت و توکل بر خدا وارد میدان شدند و آن صحنه زیبای بیعت با امام را به نمایش گذاشتند که برخی ها این صحنه ها را باور نکردند و ان را عکسی ساختگی دانستند اما بعدها دیدند که این صحنه واقعیت دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران باید همچنان مستحکم باقی بماند افزودند: بنده در ملاقات خود با نیروهای انتظامی و نظامی بارها عنوان کرده ام که باید بهترین سلاح را برای دفاع از خود فراهم کنیم اما باید بدانیم که برترین سلاح ما سلاح ایمان و توکل به خداوند است.

ایشان اضافه کردند: ایمان سلاحی است که بواسطه آن نیروی های ما از شهادت ترسی نخواهند داشت بلکه به آن افتخار می کنند در صورتی که دشمنان ما از این سلاح محروم اند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی از نیروهای آمریکایی در جنگ عراق دچار افسردگی شدند و برخی ها فرار یا خود کشی می کنند ابراز داشتند: در هشت سال دفاع مقدس چنین حالاتی در رزمندگان ما مطلقا وجود نداشت و انها با نشاط راهی جبهه ها می شدند و با نشاط نیز بازمی گشتند.

معظم له با بیان اینکه سلاح ایمان در ذراتخانه های دشمن یافت نمی شود فرمودند: دشمنان سعی دارند که این سلاح را با ایجاد و گسترش مفاسد اخلاقی از ما بگیرند که باید برای جلوگیری از این آسیب بزرگ در جهت ارتقای بنیه ایمانی و اعتقادی جوانان برنامه ریزی کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: مادامی که این سلاح وجود دارد دشمن از پیروزی خود مایوس خواهد بود اما اگر بفهمد دیگر خبری از جوانان کفن پوش و با ایمان وجود ندارد در این صورت در صدد ضربه زدن، بر خواهد آمد.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشتند: امیدواریم بتوانیم سال های سال، تا ظهور امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف این جشن و پیروزی انقلاب را داشته باشیم و مسئولین عقیدتی سیاسی ارتش در نیروی هوایی نیز باید تلاش کنند تا در این ایام، انقلاب را به پرسنل جوان خود بیشتر بشناسند تا همه در راه انقلاب گام بر داریم و در حفظ آن بکوشیم.

captcha