نیروی انتظامی باید امنیت اجتماعی و اخلاقی را وظیفه اصلی خود بداند

نیروی انتظامی باید امنیت اجتماعی و اخلاقی را وظیفه اصلی خود بداند


اگر در جامعه اسلامی امنیت اخلاقی نباشد اسلامیت آن بی محتوا است، هیچ فردی هم نمی تواند با این مسأله مخالفت کند مگر مؤمن و معتقد به اسلامیت نظام اسلامی نباشد.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور، مدیران ستادی نیروی انتظامی سراسر کشور، شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت قم، مسئولیت عوامل انتظامی را بسیار سنگین، و افتخار آنها نیز عظیم توصیف کرده و ابتکار برگزاری طرح بصیرت در شهر مقدس قم را مؤثر دانستند.
ایشان با بیان اینکه نظام اسلامی مرکب از دو عنصر «جمهوریت» و «اسلامیت» است فرمودند: در سایر نظام های جهان به ویژه نظام های غربی از دین و مذهب خبری نیست، ما در نظام اسلامی به همان میزان که به حضور مردم اهمیت می دهیم به اسلامیت نظام اهمیت می دهیم.
معظم له با تأکید بر اینکه از نظر قرآن کریم و آموزه های دینی محوری ترین مسأله همان امنیت است خاطرنشان کردند: امنیت زمینه ساز پیشرفت در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی است و اگر امنیت حاصل نشود همه چیز به هم می ریزد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امنیت را دارای شاخه های متعددی دانسته و اظهار داشتند: امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی، امنیت سیاسی و امنیت قضایی از جمله شاخه های آن است.
ایشان فرمودند: شما برای امنیت اجتماعی دوره های لازم را دیده اید، اما با توجه به حساسیت و اهمیت «امنیت اخلاقی» لازم است دوره هایی را نیز در این راستا ببینید.
معظم له با بیان اینکه تنها کار پلیس اخلاقی جلوگیری از مجرمان فیزیکی نیست، تأکید کردند: اگر در جامعه اسلامی امنیت اخلاقی نباشد اسلامیت آن بی محتوا است، هیچ فردی هم نمی تواند با این مسأله مخالفت کند مگر مؤمن و معتقد به اسلامیت نظام اسلامی نباشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار برخورد جدی و قاطع نیروی انتظامی کشور با مفاسد اخلاقی شدند و افزودند: مردم متدین و انقلابی جمهوری اسلامی نیز انتظار دارند جلوی مفاسد اخلاقی گرفته شود، مقام معظم رهبری نیز بر این مسأله تأکید و تصریح دارند که باید این مبانی حفظ شود.
ایشان افزودند: بعضی از مخالفین با مغالطه گری خیال می کنند مسأله امنیت اخلاقی این است که دائماً با مردم درگیری ایجاد شود، هیچ کس معتقد نیست که باید با مردم درگیری ایجاد شود، اینها بهانه است؛ در مسأله امنیت اخلاقی شرط اول حکمت، موعظه و جدال احسن و منطقی است که قرآن صریحاً دستور داده است.
معظم له تصریح کردند: حال عده ای وقتی اسم امنیت اخلاقی به میان می آید حواشی آن را برجسته می کنند که این کار ناپسندی است، البته در هر جامعه ای اقلیتی هستند که به هیچ چیز پایبند نیستند که در همه جا با آنها برخورد می شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه مسائل اخلاقی امروز تبدیل به مسائل سیاسی شده است و ما باید به آنها اهمیتی ویژه بدهیم، خاطرنشان کردند: دشمنان می دانند مادامی که جوانان، مذهبی هستند و به باورهای اسلامی اعتقاد دارند با آنها نمی شود درگیر شد. دشمن وقتی جمعیت مشتاق و عاشق جهاد و شهادت را می بیند عقب نشینی می کند.
معظم له به انحراف کشاندن نسل جوان را یکی از توطئه های دشمنان دانسته و فرمودند: دشمنان می خواهند از طریق ماهواره و سایت های مبتذل نسل جوان را فاسد و با شبهه افکنی عقاید و باورهای آنها را متزلزل کنند. بحمدالله تاکنون این اجازه را به آنها داده نشده و انشاء الله با برنامه ریزی مناسب هم چنین اجازه ای داده نخواهد شد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور، گزارشی از اقدامات این نیرو و برگزاری طرح بصیرت در قم ارائه کرد.

برچسب ها :
captcha