امر به معروف و نهی از منکر متولی قوی و معتبر می خواهد

امر به معروف و نهی از منکر متولی قوی و معتبر می خواهد


در اهمیت این فریضه الهی همین بس که پایه اجرای همه واجبات است، امنیت در پرتو امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد و اگر این مسئله نباشد امنیتی نیز در کار نخواهد بود. ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای امر به معروف و نهی از منکر کشور، با اشاره به اهمیت این فریضة الهی در دین مبین اسلام اظهار داشتند:

متأسفانه هنوز با وجود اهمیت فوق العاده امر به معروف و نهی از منکر این فریضه الهی برای عده زیادی ناشناخته است.

ایشان با اشاره به آیات و روایاتی اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه دینی دانسته و فرمودند: در اهمیت این فریضه الهی همین بس که پایه اجرای همه واجبات است، امنیت در پرتو امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد و اگر این مسئله نباشد امنیتی نیز در کار نخواهد بود.

معظم له فرمودند: مایه افتخار ماست که در این نظام اسلامی عده بسیار زیادی از خانواده ها در این راه پربهجت به درجه رفیع شهادت نائل شده اند و شما باید این مسئله را برای مردم تبیین کنید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه به هر میزان منکرات در جامعه زیادتر شود وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز سنگین تر خواهد شد افزودند: در هیچ زمانی مثل الان ابزار گناه از جمله سایت ها، ماهواره ها و رسانه های آلوده در اختیار مردم نبوده است.

معظم له با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد و متولی قوی و معتبر می خواهد افزودند: من بارها این مسئله را به مسئولان متذکر شده ام و با توجه به اینکه در قانون اساسی نیز به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه شده است باید در این راستا فکری کرد.

ایشان با اشاره به طرحی که در مجلس شورای اسلامی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نوشته شده است، خواستار پیگیری جدی آن شده و تأکید کردند: این طرح باید پیگیری و دنبال شود در غیر این صورت نخستین گروه قربانی نسل جوان جامعه خواهد بود که در آن زمان دست ما خالی خواهد بود.

معظم له با بیان اینکه مفاسد اخلاقی سر از مسائل سیاسی درمی آورد، یادآور شدند: اهتمام به مسئله فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئلة اساسی است وبجاست در این راستا فعالیت های زیادی صورت گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: امیدوارم مسائل مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نقطه مطلوبی برسد وصرفاً به برگزاری همایش ها و سمینارها اکتفا نشود.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود، با تفقد و دلجویی از خانواده های شهدای امر به معروف و نهی از منکر کشور خطاب به آنان خاطرنشان کردند: آفرین بر شما که در این راه گام برداشته اید و عزیزانتان به درجه رفیع شهادت نایل شده اند و امیدوارم دیگران نیز برای خدمات شما و قربانیانی که در این راه پربهجت داده اید ارزش بیشتری قائل شوند.

برچسب ها :
captcha