امواج حرکت بسیج منحصر به ایران نیست

امواج حرکت بسیج منحصر به ایران نیست


آنچه برای پیشرفت یک لشکر مهم است، انگیزه است و انگیزه ای که در بسیجیان جان برکف و سلحشور وجود دارد، بسیار فوق العاده است و اقدامات آنها برای رضایت خدا است و این انگیزه به بسیج قدرتی فوق العاده می دهد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت هفته بسیج، از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد کرده و فرمودند: میوه های پربار این نهاد مقدس و مهم هر روز عائد ما و جامعه می شود.

ایشان افزودند: تمام پیشرفت های پیامبر گرامی اسلام نیز در به ثمر رساندن دعوت اسلام به وسیله بسیج بود، در جنگ تحمیلی نیز نقش بسیج بسیار برجسته و مهم بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: هنوز اوضاع انقلاب اسلامی سامان نیافته بود که امام راحل با ابتکار هوشمندانه خود بسیج را وارد میدان کردند و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای به ثمر نشاندن حرکت نهضت، اقدامات و کارها به صورت بسیجی وار صورت می گرفت.

ایشان با قدردانی و ستایش اقدامات و عملکرد بسیج در عرصه های مختلف، امواج حرکت بسیج را منحصر به جمهوری اسلامی ایران ندانسته و اظهار داشتند: در لبنان نیز آنچه باعث شکست رژیم غاصب صهیونیستی شد، حرکت بسیجیان حزب الله لبنان بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: آنچه برای پیشرفت یک لشکر مهم است، انگیزه است و انگیزه ای که در بسیجیان جان برکف و سلحشور وجود دارد، بسیار فوق العاده است و اقدامات آنها برای رضایت خدا است و این انگیزه به بسیج قدرتی فوق العاده می دهد.

معظم­له در ادامه با اشاره به نقشه­های دشمنان برای ضربه زدن به بسیج ابراز داشتند: دشمنان با شبهه افکنی های فراوان در صدد متزلزل کردن عقائد و با ترویج و گسترش مفاسد اخلاقی در صدد تضعیف باورها و هنجارهای اخلاقی جامعه و نسل جوان هستند و باید مراقب این مسائل بود.

ایشان تاکید کردند: در مقابل وسوسه های شیاطین باید به بسیج، روحیه، تعلیم و مصونیت در برابر مفاسد اخلاقی داد و کاری کرد که بسیج دست نخورده بماند و دشمن همواره در هراس باشد.

معظم­له در ادامه با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در شهر قم از سوی بسیجیان، این کار را اقدامی مناسب در راستای معرفی غدیر ارزیابی کرده و ادامه دادند: برنامه های ابتکاری جلب توجه می کند و باعث می شود که غدیر در اندیشه های نسل جوان کاملا پررنگ رسوخ و نفوذ کند.

 

برچسب ها :
captcha