برگزاری همایش و سمینارهای نهج البلاغه در داخل و خارج از کشور ضروری است

برگزاری همایش و سمینارهای نهج البلاغه در داخل و خارج از کشور ضروری است


‌ باید بخشی از نهج البلاغه با دقت و ظرافت به عنوان کتاب درسی در دانشگاه ها انتخاب شود تا جوانان ما با این کتاب گوهربار بیش از پیش آشنا شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس، اعضا و دانش پژوهان «بنیاد بین المللی نهج البلاغه» فرمودند: نهج البلاغه همچون امیرمومنان علیه السلام در مظلومیت واقع شده است.
ایشان افزودند: تفاسیری که در مورد نهج البلاغه نوشته شده است محدود است بنابراین ما وظیفه داریم نهج البلاغه را از مهجوریت بیرون آوریم.
معظم له برگزاری دوره های آموزشی در مدارس و افزودن این کتاب ارزشمند به عنوان منبع درسی را ضروری خوانده و افزودند: اگر می خواهیم این کتاب گرانبها از مهجوریت بیرون بیاید باید از طریق تأسیس شبکه های ماهواره ای و ترجمه آن به زبان های زنده و فعالیت در فضای مجازی بیشتر تلاش کنیم.
ایشان تصریح کردند: باید بخشی از نهج البلاغه با دقت و ظرافت به عنوان کتاب درسی در دانشگاه ها انتخاب شود تا جوانان ما با این کتاب گوهربار بیش از پیش آشنا شوند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار برگزاری مسابقات علمی و کتابخوانی با موضوع نهج البلاغه شده و اظهار داشتند: هیچ کتابی مفید تر و ارزشمند تر از نهج البلاغه سراغ نداریم اگر این کتاب به درستی معرفی شود خود دلیل محکمی بر امامت و ولایت خواهد بود و ما را از بسیاری از ادله غنی خواهد کرد.
ایشان تأکید کردند: نهج البلاغه باید پایه و اساس بحثهای علمی قرار گیرد.
معظم­له با اشاره به اینکه برخی از اهل تسنن با نهج البلاغه آشنا نیستند خواستار توسعه فعالیت های بنیاد بین المللی نهج البلاغه در مراکز سنی نشین شده و تصریح کردند: شما باید اقدامات فعالیت های خود را در مراکز اهل تسنن گسترده تر کنید تا آنها نیز با این کتاب بیشتر آشنا شوند.
ایشان همچنین برگزاری همایش و سمینارهای علمی نهج البلاغه را در سراسر جهان ضروری خوانده و افزودند: باید سمینارهایی در قاهره، بیروت و دمشق و سایر کشورها حتی لندن و پاریس برگزار کنیم تا با حضور اندیشمندان و فرهیختگان جهان ابعاد مختلف نهج البلاغه به جهانیان معرفی شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود فرمودند: با وجود اینکه شرح های بسیاری در نهج البلاغه نوشته شده است اما تا کنون شرح جامعی وجود ندارد امیدواریم کار ارزشمندی در این خصوص صورت گیرد و ما فعلاً مشغول این برنامه هستیم.
برچسب ها :
captcha