باید در بحث کشاورزی به خودکفایی برسیم تا تحریم ها بر مردم مشکل وارد نکند

باید در بحث کشاورزی به خودکفایی برسیم تا تحریم ها بر مردم مشکل وارد نکند


سعی کنید کشاورزان را از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری آموزش دهید و آن‌ها را به سوی استفاده از صنعت روز در بخش کشاورزی تشویق کنید تا حتی یک قطره از آب و یا یک وجب از خاک را هدر ندهند و از آن به خوبی بهره بگیرند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله) در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اسلام نگاه بسیار جامعی نسبت به بخش کشاورزی دارد، اظهار داشتند: اسلام نسبت به مساله کشاورزی اهمیت بسیار زیادی قائل است تا آنجایی که کشاورزی را از گنج های الهی برشمرده است.

ایشان افزودند: امروز درآمدهای کلان از این گنج های پنهان حاصل می شود که ما اگر برای این بخش اهمیت بیشتری قائل شویم از درآمد و منابع غنی و قوی برخوردار خواهیم بود.

معظم له با اشاره به تدوین دانش نامه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی از نگاه اسلام اظهار داشتند: تدوین این دانشنامه کار ارزشمندی است و با انتشار آن بسیاری از ابعاد کشاورزی در آیات و روایات نیز تبیین خواهد شد.

ایشان با توجه به اهمیت مساله کشاورزی در اسلام فرمودند: در قرآن هر زمانی که مثالی زده می شود آن را به کشاورزی تمثیل می زند. کشاورزی گنج تمامی نشدنی است؛ زیرا بسیاری از انرژی ها تمام شدنی هستند ولی این گنج تمام نشدنی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: باید هر کشوری بیشترین و بهترین منابع در آمدی خود را به کشاورزی اختصاص دهد؛ زیرا آنچه که نخستین نیاز انسان را برآورده می کند کشاورزی است، امروزه بسیاری از داروها و مواد غذایی از طریق گیاهان بدست می آید که تاکنون یک صدم این منابع در جهان کشف شده است.

معظم له محرومیت کشاورزان از ارزش‌های افزوده را نادرست خوانده و افزودند: امروز کشاورزان از این محرومیت رنج می برند و این معما هنوز حل نشده است؛ تا این مشکل حل نشود کشاورزی به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید، زیرا محصول دست رنج کشاورزان زحمتکش به دست برخی افراد واسطه و دلال می رسد و کشاورزان تلاشگر تنها بیست درصد از منابع درآمدی را بدست می گیرد. اینان خسارت بسیار سنگینی را به این قشر وارد کرده‌اند که وزارت جهاد کشاورزی باید مانع فعالیت این گروه شود.

ایشان واردات بی رویه را از موانع بزرگ بخش کشاورزی دانسته و تاکید کردند: ظلم بزرگی بخش کشاورزی را تهدید می کند که ورود واردات بی رویه یکی از این ظلم ها به شمار می آید و باید مانع آن شد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: باید درهای قاچاق به کشور بسته شود نه این که این افراد از درب بیرون رانده شوند و از روزنه به داخل بیایند.

ایشان تصریح کردند: همچنان که رهبر عزیز انقلاب اسلامی فرمودند باید مانع ورود میوه‌های تجملاتی به کشور شد؛ خوشبختانه کشور ما از تمامی منابع غنی و قوی برخوردار است و تمامی میوه های در چهار فصل در کشور وجود دارد و نیازی به واردات نیست. متاسفانه برخی با ورود واردات بی‌رویه به آلاف و الوف می‌رسند، دولت که وظیفه نظارت بر کشور را دارد باید مصالح را در نظر بگیرد و مانع این واردات بی‌رویه شود ما هرگز نیازی به میوه‌های تجملاتی نداریم تا برخی از این طریق درآمدهای هنگفتی را بدست بیاورند.

ایشان خاطرنشان کردند: کشور ما از توانایی و استعداد نیروی انسانی و منابع طبیعی بسیار بالایی برخوردار است و همچنان که در گندم ثابت کردیم و به خودکفایی رسیدیم امروز نیز می‌توانیم در برنج و دیگر محصولات کشاورزی این موفقیت را بدست آوریم تا هرگز تحریم‌های اقتصادی و سیاسی به مردم ما فشار وارد نکند.

معظم له ادامه دادند: در زمانی برخی اقلام با قیمت‌های بسیار سنگینی وارد کشور می‌شد؛ ولی از قشر کشاورز همان کالا را با قیمت ارزان خریداری می‌کردند که این روش بسیار ناپسند بود و امروز نیز اگر این روش وجود دارد باید جلوی آن را گرفت؛ زیرا این روش سبب تضعیف کشاورزان می‌شود.

ایشان تاکید کردند: سعی کنید کشاورزان را از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری آموزش دهید و آن‌ها را به سوی استفاده از صنعت روز در بخش کشاورزی تشویق کنید تا حتی یک قطره از آب و یا یک وجب از خاک را هدر ندهند و از آن به خوبی بهره بگیرند.

برچسب ها :
captcha