مسئله ربوده شدن امام موسی صدر باید با جدیت پیگیری شود

مسئله ربوده شدن امام موسی صدر باید با جدیت پیگیری شود


‌ ‌ خدمات امام موسی صدر برای جامعه اسلامی و دفاعیات او از امام راحل (قدس سره) و همچنین خدمات شایانی که در لبنان کرد در یادها ماندگار است ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با هیئت بلندپایه جنبش شیعی امل لبنان در سخنانی امام موسی صدر را از دوستان صمیمی خود عنوان کرده و فرمودند: امام موسی صدر با ما هم درس و هم مباحثه بود و وقتی به لبنان می رفت و باز می گشت مطالب فراوانی را از اوضاع این کشور برای ما بیان می نمود.

ایشان تأکید کردند: امام موسی صدر اختصاص به ایران و لبنان ندارد، او عالمی شیعی برای جمیع امت اسلام است و حتی غیر شیعیان نیز از او استفاده های فراوانی می کردند.

معظم له با تأکید بر ضرورت پیگیری جدی مسئله امام موسی صدر فرمودند: لازم است همه ما این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و بنده گمان می کنم امت اسلام در این زمینه کوتاهی کرده است.

ایشان فرمودند: شاید روابط سیاسی مانع از دنبال کردن این موضوع شده باشد، اما مردم و ملت نباید این کوتاهی را داشته باشند و اگر سیاسیون و حکومت ها به عللی تقصیر داشتند ولی بر ما لازم است که این مسئله را با جدیت پیگیری کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه حکومت لیبی قطعاً در این مسئله مسئول است، فرمودند: چه بسا اگر سربازی از سربازان رژیم صهیونیستی در جایی مخفی می شد آنها موضوع را بیش از این پیگیری می کردند اما معلوم نیست چرا ما در این قضیه بی توجه هستیم.

ایشان خاطرنشان کردند: امام موسی صدر فقیهی عالیقدر و نویسنده ای توانا بود و از استعداد بسیار قوی در مسائل علمی برخوردار بود، وی آگاه به مسائل سیاسی بود و خدمات بسیار خوبی را در لبنان داشت.

معظم له فرمودند: خدمات امام موسی صدر برای جامعه اسلامی و دفاعیات او از امام راحل (قدس سره) و همچنین خدمات شایانی که در لبنان کرد در یادها ماندگار است.

معظم له در پایان با ارائه توصیه هایی به هیئت جنبش امل لبنان فرمودند: اگر در این امر جهاد و اخلاص داشته باشید قطعاً خداوند رحمان شما را در مقاصدی که دارید توفیق عطا می کند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز خلیل حمدان رئیس هیئت اعزامی و معاون جنبش امل لبنان، سید بشیر مرتضی مشاور دادگاه جعفری شیعیان لبنان، علی عبدالله وزیر ورزش و جوانان لبنان و همچنین ایوب حمید نماینده مجلس و وزیر سابق لبنان در سخنانی از بذل عنایت معظم له و همچنین توجه ویژه ایشان به مسئله ربوده شدن امام موسی صدر و پیگیری این موضوع قدردانی کردند.

 

برچسب ها :
captcha