همۀ مسلمانان جهان به سیل زدگان پاکستان کمک کنند

همۀ مسلمانان جهان به سیل زدگان پاکستان کمک کنند


‌ ‌ بر همه مسلمانان و آزادگان جهان لازم است تا به کمک این مردم آسیب دیده در پاکستان بشتابند و برادران و خواهران خود را در این کشور یاری رسانند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن کمک پنجاه میلیون تومانی به مردم سیل زده پاکستان اظهار داشتند: از همه مردم جهان می خواهیم به یاری این مردم آسیب دیده در این فاجعۀ عظیم و بی نظیر بشتابند و همچنین مردم می توانند بخشی از وجوهات شرعی خود را به این بخش اختصاص دهند. (یک سوم سهم مبارک امام)

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی،عصر روز 25 مرداد ماه در دیدار سفیر پاکستان در ایران با ابراز تاسف شدید از سیل اخیر در این کشور فرمودند: این حادثه موجب تاثر فراوان ما شد و شب و روزی بر ما نمی گذرد مگر این که برای برادران آسیب دیده در این کشور دعا می کنیم.

ایشان عمق این فاجعه را بسیار غم انگیز و دردناک دانسته و اظهار داشتند: بر همه مسلمانان و آزادگان جهان لازم است تا به کمک این مردم آسیب دیده در پاکستان بشتابند و برادران و خواهران خود را در این کشور یاری رسانند.

معظم له تصریح کردند: اینک بهترین زمانی است که مردم ایران برادری خود را به مردم پاکستان ثابت کنند و به یاری آنان روند و از خداوند می خواهیم که آثار این بلا هر چه زودتر از سر این مردم برچیده شود.

ایشان ادامه دادند: امروز آنچه در پاکستان رخ می دهد و سبب شادی و یا غم این مردم می شود برای ما نیز چنین خواهد بود و ما نیز با شادی و غم آنها همراه خواهیم بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: یقین بدانید ملت ایران در مسائل رخ داده با مردم پاکستان هم درد خواهد بود و تلاش خواهیم کرد مسوولیت مان را در برابر این حادثه به خوبی انجام دهیم.

معظم له تصریح کردند: امیدورایم کسانی که دم از حقوق بشر و کمک های بشردوستانه می زنند در اینجا احساس مسوولیت کرده و تنها به «ابراز تاسف» و «قول های بی عمل» اکتفا نکنند.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از دولتمردان پاکستان خواستند تا ارتباط خود را با ایران صمیمی تر کرده و برای امنیت منطقه تلاش نمایند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: امروز دولتمردان پاکستان باید آن چه را که سبب بهم زدن دوستی میان این دو کشور می شود را مد نظر قرار دهند و منطقه را از شر تروریست های بی رحم و مزدور پاک کنند.

ایشان با بیان این که ایران و پاکستان دارای مشترکات فراوانی هستند، اظهار داشتند: سزاوار است در دنیای طوفانی امروز در کنار هم باشیم و اجازه ندهیم افراد مفسد و فاسد این صمیمیت را برهم زنند.

معظم له تاکید کردند: ریشه بسیاری از ترورها که در منطقه صورت می گیرد به دلیل تعلیمات نادرستی است که در مدارس دینی وهابی ها داده می شود و همه را جز خود کافر و خونشان را مباح می دانند و می توان با برنامه ریزی و نظارت درست بر این مدارس این ریشه را خشکاند.

 

برچسب ها :
captcha