مسئله مهم امروز برای ما مسلمانان مسئله اتحاد است

مسئله مهم امروز برای ما مسلمانان مسئله اتحاد است


‌ ‌ مسئله مهم امروز برای ما مسلمانان مسئله اتحاد است؛ زیرا فرهنگ قرآن و اسلام آن قدر غنی است که می تواند انسان های سرگردان دنیای امروز را از درد و رنج های تمدن مادیٍ بی رحمٍ جهان کنونی نجات بخشد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از علمای برجسته سودان و لبنان اظهار داشتند: مسئله مهم امروز برای ما مسلمانان مسئله اتحاد است بحمدالله گوش شنوا در دنیا برای پیام اسلام فراوان می باشد؛ زیرا فرهنگ قرآن و اسلام آن قدر غنی است که می تواند انسان های سرگردان دنیای امروز را از درد و رنج های تمدن مادی بی رحم جهان کنونی نجات بخشد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: ما باید به همه مردم دنیا این حقیقت را انتقال دهیم که اسلام دین محبت و دوستی است حتی قرآن صریحاً به ما دستور می دهد اگر غیر مسلمانان با شما سر جنگ نداشته باشند با آنها محبت کنید و طبق این دستور ما می توانیم با همه مردم دنیا به استثنای مستکبران انحصارطلب هم زیستی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

ایشان خطاب به علمای سودان و لبنان فرمودند: ما باید به مردم دنیا اعلام کنیم که خشونت، ترورهای کور جمعی از وهابیون افراطی هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارد و اجازه ندهیم کارهای گروه اندکی نادان زمینه اسلام ستیزی را در دنیا فراهم سازد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: مسلمانان باید دست به دست هم بدهند و عقب ماندگی های علمی و صنعتی را به سرعت جبران کنند؛ زیرا به شهادت تاریخ بنیانگذار اصلی علوم و فنون جدید علمای اسلام بودند، مورخان غرب نیز به این حقیقت معترفند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: باید رفت و آمد در میان علمای اسلام از کشورهای مختلف گسترش یابد تا بدبینی ها و سوء ظن هایی که بذر آن را دشمنان اسلام پاشیدند برطرف شده و بتوانیم تصمیم گیری مشترکی برای آینده اسلام و مسلمین کنیم.

در پایان علمای سودان اظهار امیدواری کردند که در آینده، علمای ایران از کشورشان دیدن کنند و اینگونه ملاقات های سازنده ادامه یابد.

 

برچسب ها :
captcha