پاسخگویی به سوالات دینی واجب است

پاسخگویی به سوالات دینی واجب است


‌ ‌ ما معتقدیم اسلام از غنای بسیار قوی ای برخوردار است و  برای هر سوالی پاسخی دارد به همین دلیل ما هرگز از گسترش حجم سوالات هراسی نداریم و از افزایش سوالات استقبال می کنیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیران مرکز پاسخگویی به سوالات دینی با قدردانی از فعالیت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی فرمودند: خوشبختانه این مرکز در مدت فعالیت خود اقدامات شایسته ای را انجام داده است و امیدواریم با شتاب و جامعیت بیشتر ادامه یابد.

 ایشان با بیان این که پرسش و سوال ریشه قرآنی و روایی دارد، اظهار داشتند: اسلام برخلاف مکاتب انحرافی نه تنها به افراد اجازه سوال کردن می دهد؛ بلکه افراد را به پرسیدن و سوال کردن تشویق می کند که این نوع برخورد نشان پویا و غنی بودن مکتب اسلام است.حتی در برخی روایات داریم که حیا در سوال کردن معنا ندارد.

 معظم له تصریح کردند: در عصر حاضر حجم سوالات افزایش یافته که فراوانی اقوام و ملت و ارتباطات رسانه ای انسان همچنین افزایش شبهه افکنی وهابیان به حجم این سوالات افزوده است.

 ایشان همچنین وجود دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی را نیز عاملی برای افزایش حجم سوالات دینی دانست و افزودند: ما معتقدیم اسلام از غنای بسیار قوی ای برخوردار است و  برای هر سوالی پاسخی دارد به همین دلیل ما هرگز از گسترش حجم سوالات هراسی نداریم و از افزایش سوالات استقبال می کنیم.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: پرسشگران افراد مختلفی هستند که برخی به دنبال جستجوی حقیقت، برخی به دنبال شبهه افکنی اند و قصد تحقیق ندارند و برخی افراد با طرح سوالات به دنبال اهداف سیاسی خاص خود هستند و باید به هریک با ادبیات خاص خود پاسخ گفت.

 ایشان با بیان این که امروز در خصوص مسائل اصول دین و فروع دین سوالات فراوانی می شود، افزودند: هر یک از سوالات به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار است و ما نباید هرگز مانع پرسشگری دیگران باشیم؛ زیرا اسلام هرگز مانع پرسیدن دیگران نمی شود.

 معظم له اظهار داشتند: برخی افراد با طرح سوالات خود به دنبال شبهه افکنی هستند که باید مراقب آن ها بود و به هریک از سوالات به صورت تفکیک شده پاسخ گفت.

ایشان تاکید کردند: پاسخگویی به سوالا دینی واجب است و باید به صورت منطقی و کارشناسی به سوالات دینی پاسخ گفت.

برچسب ها :
captcha