صداقت، امانت داری و گذشت سه توصیه مهم ما به جوانان است

صداقت، امانت داری و گذشت سه توصیه مهم ما به جوانان است


‌ ‌ دولت باید در خصوص مسائل جوانان اهتمام ویژه ای نشان دهد؛ انجام ازدواج های ساده و دسته جمعی برای جوانان خوب است اما کافی نیست، باید برنامه ریزی دقیق و حساب شده صورت گیرد‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مهندس مهرداد بذرپاش، رییس سازمان ملی جوانان فرمودند: تحصیل، مسکن و کار از مهم ترین مشکلاتی است که امروز جوانان با آن روبه رو هستند و سازمان ملی جوانان باید در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشد.

معظم له افزودند: گاهی آمارهایی در خصوص حل مشکلات جوانان داده می شود که ما نباید به این آمار شعاری توجه کنیم؛ زیرا این آمار دست خوش برخی دیدگاه های شخصی می شود.

ایشان ادامه دادند: ازدواج برای جوانان بسیار مهم است و می تواند آنها را از بسیاری معضلات نجات دهد اگر به این امر مهم توجه شود دیگر شاهد برخی معضلات اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: افزایش سن ازدواج، افزایش توقعات، تشریفات و همچنین تبلیغات منفی رسانه های دشمن برخی از عواملی است که باعث بروز مشکلات ازدواج جوانان شده است و باید با برطرف کردن آن ها راه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کرد، مخصوصاً باید از تاریخ معصومین(علیهم السلام) و بزرگان اسلام استفاده کرد.

ایشان افزودند: تشریفات بیهوده و زرق و برق های بی فایده از دیگر عواملی است که مانع ازدواج جوانان شده و متولیان مسائل جوانان می توانند با برنامه ریزی درست و صحیح این مسائل را برطرف کنند.

معظم له ادامه دادند: دولت نیز باید در خصوص مسائل جوانان اهتمام ویژه ای نشان دهد؛ انجام ازدواج های ساده و دسته جمعی برای جوانان خوب است اما کافی نیست، باید برنامه ریزی دقیق و حساب شده صورت گیرد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: صداقت، امانت داری و گذشت سه مسئله مهمی است که ما همیشه به جوانان در حال ازدواج سفارش می کنیم، و بهتر است که شما نیز به جوانان این توصیه ها را ارائه نمایید.

معظم له فرمودند: برخی موانع بازدارنده برای ازدواج جوانان وجود دارد که همگی آنها قابل حل است؛ زیرا برای هردردی درمانی وجود دارد.

ایشان افزودند: ما از قدیم با مسائل جوانان سرو کار داشته ایم، کار با این قشر نیاز به برخی مسائل ظریف دارد که سازمان ملی جوانان باید آنها را مورد دقت بیشتر قرار دهد.

ایشان همچنین در خصوص القاء شبهات از سوی دشمنان در میان جوانان فرمودند: در عصر حاضر شبهات علاوه بر جنبه مذهبی جنبه سیاسی و اجتماعی نیز پیدا کرده و دشمنان از این طریق به دنبال تضعیف عقاید جوانان هستند باید کاری کنیم که جوانان ما از نظر فکر و عقیده قوی شوند تا خدای نکرده در دام شبهه افکنان نیفتند که اگر عقاید آنها تضعیف گردد سدّ نیرومند دفاع در برابر دشمنان نظام آسیب خواهد دید و در این زمینه لازم است از ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه استفاده بیشتری شود.

 

برچسب ها :
captcha