شهرداری‌ها باید به مسائل فرهنگی جامعه بسیار اهمیت دهند

شهرداری‌ها باید به مسائل فرهنگی جامعه بسیار اهمیت دهند


‌ ‌ شهرداری تهران در خصوص مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز سهم بسیاری مهمی دارد و می‌تواند برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح اسلام در جامعه بیشتر کمک کند ‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار محمدباقر قالیباف، و شماری از مدیران شهرداری تهران با قدردانی از اقدامات انجام شده در شهرداری تهران فرمودند: خوشبختانه فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در شهرداری تهران صورت گرفته است و باید این فعالیت‌های به خوبی اطلاع رسانی شود.

ایشان از ضعف اطلاع رسانی در کشور انتقاد کرد و اظهار داشتند: متاسفانه گاهی تصور می‌شود آن‌چه در یک سازمان و یا مرکزی اتفاق می‌افتد و افراد آن از این اقدام اطلاع دارند نیاز به اطلاع رسانی نیست؛ در حالی که باید برای همگان اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد تا آن‌ها نیز به نظام و انقلاب امیداور شوند.

معظم له ادمه دادند: در حاضر اقدام خوبی در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران صورت گرفته است که این اقدامات باید به صورت مجزا برای مردم اطلاع رسانی شود تا آن‌ها نیز در جریان این اقدامات قرار گیرند ولی به عقیده من کافی نیست.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود عمران و آبادانی در هر شهر و کشور را ضروری خواند و اظهار داشتند: گرچه اهمیت دادن به مسائل اخروی ضروری است؛ اما براساس دستورات دینی کسانی که تنها به مسائل دنیوی و یا اخروی بپردازند پیرو اسلام راستین نیستند؛ بنابراین ما باید همیشه هر دو  رابا هم داشته باشیم ؛زیرا اسلام به هردو نگاه مثبت دارد.

ایشان خاطر نشان کردند: یکی از نشانه‌های عزت اسلام این  است که وقتی افرادی از خارج این کشور اسلامی وارد کشور ما می‌شوند، پایتخت کشور را آباد ببینند و بدانند که اسلام افزون بر اهمیت به مسائل معنوی به عمران و آبادی کشور نیز می‌اندیشد و این خود نیز نوعی تبلیغ اسلام به شمار می‌آید.

معظم له در ادامه سخنان خود به مشکلات عظیم مسائل فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزودند: متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی از نگاه ها دور مانده است و بسیار از مشکلاتی که برای کشور بوجود می‌آید به سبب همین بی اهمیت به مسائل فرهنگی است.

ایشان دو دلیل را عامل اصلی مشکلات فرهنگی دانست و اظهار داشتند: گسترش مسائل ضدفرهنگی همچون ایجاد شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای، شبهه‌ افکنی دشمنان از طریق اینترنت و شبکه‌ها مجازی، از علل‌ اصلی مشکلات فرهنگی است و همچنین نگاه سیاسی به مسائل فرهنگی داشتن از دیگر عوامل این مشکلات محسوب می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: باید نگاه مسؤولان به مسائل فرهنگی فراتر از نگاه سیاسی باشد و هرگز برای جمع آوری رای در انتخاب به مسائل فرهنگی نگاه نکند بدانند مسائل فرهنگی همیشه نگاه ویژه ای را می‌طلبد و متوقف به زمان خاصی نیست.

معظم له افزودند: توصیه‌های رهبر انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکلات فرهنگی و اخلاقی در جامعه امید را در دل مردم زنده کرده است و امیدواریم مسؤولان نیز در این خصوص اقدام ارزشمندی را انجام دهند.

ایشان ادامه دادند: شهرداری تهران نیز در خصوص مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز سهم بسیاری مهمی دارد و می‌تواند برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح اسلام در جامعه بیشتر کمک کند؛ زیرا شهرداری مهم‌ترین نهادی است که با مردم بیشترین ارتباط را دارد.

ایشان در ادامه با ذکر مثالی درخصوص مهم بودن مسائل فرهنگی و عمرانی فرمودند: وقتی ما شعار جمهوری اسلامی می‌دهیم نمی توانیم تنها به شعار اکتفا کنیم؛ جسم نظام جمهوری و روح آن اسلامی است، بنابر این فعالیت‌های عمرانی باید توام با مسائل فرهنگی شوند.

معظم له همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری شهرداری با حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزودند: امروز حوزه‌های علمیه منشا برکات زیادی برای هر منطقه‌ای بوده‌اند و هرکجا حوزه‌های علمیه فعالیت داشته‌اند، انحرافات نیز کاهش یافته است و شما باید در اقدامات و فعالیت‌ها خود از حوزه‌های علمیه مشاوره بگیرید.

 

 

برچسب ها :
captcha