تجلیل از مقام شامخ قرآنى حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه)

تجلیل از مقام شامخ قرآنى حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه)


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، شامگاه دهم آبان ماه در دیدار با رییس سازمان صدا و سیما و اعضاى شرکت کننده اولین کنفرانس جهانى رادیوهاى قرآنى و اسلامى متشکل از هفتاد رسانه قرآنى با اشاره به تشکیل اتحادیه فرمودند: این حرکت موجب آبروى نظام و انقلاب اسلامى است.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، ایشان تصریح کردند: افزایش فعالیت هاى قرآنى کار بزرگى براى مبارزه با دشمنان است، زیرا بسیارى از دشمنان تلاش مى کنند تا قرآن را ضعیف و کم اهمیت جلوه دهند.

معظم له تأکید کردند: راه مقابله با فتنه هاى سیاسى، اقتصادى و اخلاقى را با رجوع به قرآن یافت.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با بیان اینکه دشمنان جسم و جان قرآن را هر دو هدف قرار داده اند، یادآور شدند: هم اینک آمریکایى ها در عراق قرآن ها را با تیرهاى خود هدف قرار مى دهند و دشمنان با ایجاد شبهات برضدّ قرآن بزرگ ترین کتاب آسمانى را در آماج حملات شان قرار داده اند.

ایشان بهترین راه عقب نشینى دشمنان براى حمله به قرآن را افزایش فعالیت هاى قرآنى دانسته و در ادامه تأکید کردند: در شرایطى که دشمنان جسم و جان قرآن را مورد هدف قرار داده اند، نباید قرآن را تنها گذاشت و خوشبختانه به برکت رسانه هاى قرآن امروز قرآن از مهجوریت بیرون آمده است، و افزایش فعالان قرآنى، حافظان، مفسران و قاریان قرآن بهترین دلیل بر این مدعاست.

معظم له افزودند: قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان جهان است و مى تواند بیش از یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان جهان را با هم متحد و یکپارچه کند تا در برابر دشمنان مانند کوهى ایستادگى کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: مسلمانان جهان با اتحاد خود مى توانند حرف اول را در جهان بزنند و حقشان را از دشمنان و ظالمان بگیرند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در پایان یادآور شدند: باید قرآن در تمام برنامه هاى مدارس و دانشگاه ها حضور داشته باشد.

در پایان این دیدار از مقام حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى به عنوان فعال عرصه قرآنى، مفسر، مترجم و خادم القرآن تجلیل شد.

در این دیدار، سید عزّت الله ضرغامى، رئیس سازمان صدا و سیماى جمهورى اسلامى با قدردانى و تجلیل از مقام قرآنى حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى گفت: این مرجع تقلید در عرصه فعالیت هاى قرآنى حضورى پرنشاط و فعال دارند که براى فعالان عرصه رسانه بسیار مفید و مؤثر واقع شده است.

ایشان تصریح کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازى با حضورشان در عرصه هاى قرآنى در رسانه ملى، مکتب قرآنى خاصى را بوجود آورده است.

برچسب ها :
captcha