پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته به مسابقات کشوری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفۀ سجادیه سازمان اوقاف کشور

پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته به مسابقات کشوری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفۀ سجادیه سازمان اوقاف کشور


حقیقت این است که قرآن کریم در جایگاه نخست و پس از آن، کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، دریایی زلال و بی پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است‌

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله صلی الله علیه وآله: اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ.
(اصول کافی، ج 2، ص459)

در ابتدا لازم است از همۀ دست‌اندرکاران و مسئولان این مسابقات با برکت تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم این برنامه گام مفیدی در جهت معرفی و انتشار معارف ناب قرآنی و روایی باشد.

حقیقت این است که قرآن کریم در جایگاه نخست و پس از آن، کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، دریایی زلال و بی پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است.

قرآن کریم که معجزۀ جاویدان برای همه نسل‌هاست و همچون خورشید، راه را نشان می‌دهد و نهج‌البلاغه که آن را در بلاغت و فصاحت و بیان معارف، برتر از کلام بشر دانسته‌اند و صحیفه سجادیه که زیباترین تعابیرِ خضوع و خشوع بندگان را در مقابل ذات پروردگار متعال در قالب مناجات‌های دلنشین آورده است، همگی درصدد نشان دادن راه سعادت و بندگی به انسان و تخلق او به اخلاق الهی و زندگی در فضایی بالنده و عاری از ظلم و ستم و تشویش و اضطراب و آراسته به آرامش و نشاط، حق طلبی، خیرخواهی و نوع دوستی است. همان برنامه‌ای که نیاز همیشۀ انسان‌ها خصوصاً در دنیای امروز بوده و نسخۀ رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است.

البته دست یافتن به این معارف و بهره بردن از آن، نیازمند آشنایی، فراگیری، انس و همراهی و سپس عمل و به کارگیری آن است. امیدوارم همه ما و خصوصا جوانان عزیز بیش از پیش با این معارف آشنا شده و زندگی خود را بر اساس آن سامان دهند.

بار دیگر ضمن تشکر از همه مسئولین برگزاری و شرکت‌کنندگان در این مراسم، توفیقات الهی را برای همگان از خداوند متعال مسئلت دارم.

قم - ناصر مکارم شیرازی
18 دی ماه 1402

captcha