رونمایی از سایت کودک و نوجوان همزمان با سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از سایت کودک و نوجوان همزمان با سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران


با همت پایگاه اطلاع رسانی و مرکز فناوری اطلاعات دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آستانه سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، وب سایت کودک و نوجوان بر پایه مجموعه داستانی نیکو و نیکان تولید و در معرض استفاده عموم قرار گرفت.‌

وب سایت نیکو و نیکان، با هدف آموزش درس زندگی برای کودکان برگرفته از مجموعه داستانی به همین نام که توسط مرکز نشر آثار حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی در دوازده جلد تولید و منتشر شده است، توسط مرکز فناوری اطلاعات دفتر معظم له ایجاد گردید که در آستانه سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شده است.

مجموعه داستانی نیکو و نیکان برگرفته از کتاب یکصد و پنجاه درس زندگی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که به تبیین معارف و اخلاق اسلامی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی می پردازد.

این مجموعه داستانی درباره یک خانواده 5 نفره است که شخصیت اصلی داستان خواهر و برادری به نام های نیکو و نیکان هستند که در زندگی روزمره خود با چالشهایی مواجه می شوند.

با توجه به ضرورت و اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان، مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به همت پایگاه اطلاع رسانی ایشان و با همکاری انتشارات امام امیرالمؤمنین علیه السلام اقدام به تولید این مجموعه داستانی در 12 قسمت نموده است و علاوه بر تولید کتاب داستان که به قلم یکی از نویسندگان مطرح کتاب کودک نگاشته شده است، تولید انیمیشن، کتاب صوتی، بازی و نرم افزار واقعیت افزوده نیز در دستور کار قرار گرفته است و تمامی این محتوا در وب سایت کودک و نوجوان با نام نیکو و نیکان قرار گرفته است.

از ویژگی های اصلی این سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- معرفی 12 جلد کتاب با امکان خرید کتاب چاپی از فروشگاه اینترنتی مرکز نشر آثار معظم له

2- امکان مشاهده انیمیشن مربوط به هر جلد کتاب از طریق وب سایت چند رسانه ای تخصصی فیلم

3- امکان دانلود و پخش کتاب صوتی به منظور ترویج بیشتر فرهنگ کتاب خوانی برای کودکان به صورت مستقیم

4- امکان مشاهده و مطالعه کتاب در وب سایت تخصصی مکارم الآثار

5- ارائه پندتصویر های معرفتی متناسب با ذائقه کودکان و نوجوانان به منظور ترویج فرهنگ شیعی

6- ارائه موشن گرافی آموزش احکام برای آشنایی هر چه بیشتر نسل نوجوان و جوان با احکام دین

7- ارائه جذابیت های بصری و تفریحی از قبیل ارائه بازی های فکری و برگزاری مسابقات ویژه کتابخوانی به منظور جلوگیری از یکنواختی محتوای سایت

8- استفاده از المان های کودکانه در طراحی و ترکیب رنگ سایت

 

برای مشاهده وب سایت کلیک نمایید

captcha