توجه به قرآن انسان را از خواب غفلت بیدار می کند / مجالس با شکوه قرآنی؛ پاسخی دندان شکن به دشمنان

توجه به قرآن انسان را از خواب غفلت بیدار می کند / مجالس با شکوه قرآنی؛ پاسخی دندان شکن به دشمنان


روزه داران حقیقی نه تنها در دهان و زبان بلکه در تمام وجود خود روزه دار هستند یعنی در زمان روزه از دروغ، تهمت، کم فروشی، پخش شایعات و به صورت کلی از گناهان پرهیز می کنند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم قرائت قرآن کریم حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) با تبریک حلول ماه مبارک رمضان تأکید کرد که باید شکرگزار این نعمت الهی بود و نهایت استفاده را انجام داد.

ایشان با اشاره به مضامین دعای روز نخست ماه مبارک رمضان افزودند: روزه داران حقیقی نه تنها در دهان و زبان بلکه در تمام وجود خود روزه دار هستند یعنی در زمان روزه از دروغ، تهمت، کم فروشی، پخش شایعات و به صورت کلی از گناهان پرهیز می کنند.

معظم له با بیان این که قلب روزه داران حقیقی به غیر از خدا توجه ندارد، اظهار داشتند: شب زنده داران واقعی نیز وقتی رو به درگاه خدا می آورند تمام وجود آن ها را نورانیت و روحانیت فرا می گیرد.

ایشان ادامه دادند: امیرمؤمنان(علیه السلام) می فرماید کسانی هستند که جز تشنگی و گرسنگی نصیبی از روزه ندارند و از شب زنده داری غیر از بی خوابی و خستگی سهمی ندارند؛ در دعای روز اول ماه مبارک رمضان از خدا می خواهیم که ما را از خواب غفلت بیدار کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که بهترین راه بیداری توجه به قرآن مجید است، ابراز داشتند: پیامبر به وسیله قرآن مردم را خواب غفلت بیدار کرد، ضمن قرائت قرآن کریم باید به معنای آن نیز آشنا شد، آیات قرآن مردم را از ظلمت ها به نور دعوت می کند؛ گناهانی مانند غیبت و خیانت ظلمت  هستند که قرآن انسان را از آن ها نجات می دهد و به راه درست دعوت می کند.

ایشان عنوان کردند: زمانی بود که تعداد بسیار محدودی تلاوت قرآن می کردند اما امروزه هزاران نفر از مردم به ویژه جوانان در مجالس قرآنی شرکت می کنند و جواب دندان شکنی به دشمنان اهل بیت(ع) می دهند که ادعا می کردند پیروان اهل بیت(علیهم السلام) رابطه ای با قرآن ندارند.

معظم له خاطرنشان کردند: افراد باید خود و جوانان را به قرآن کریم بسپارند، باید فرزندان را از کودکی با جلسات قرآنی و دینی مأنوس کرد، باید مراقب جوانان و فرزندان بود که خطر در زمان ما زیاد است اما در سایه قرآن کریم همه خطرات از نظام، کشور و مردم برطرف خواهد شد.

 

captcha