برگزاری بزرگترین کنگره محتوایی کشور طی دو روز در قم

برگزاری بزرگترین کنگره محتوایی کشور طی دو روز در قم


دبیر علمی کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: این کنگره از نظر محتوایی بزرگترین کنگره‌ای است که در ایران برگزار شده است.‌

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی در حاشیه این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی،‌ از دو سال قبل فعالیت خود را با دستور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه استقبال از این کنگره بسیار خوب بوده است افزود: ۱۹۵۰ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد و در نهایت نیز  ۱۲۰۰ مقاله پذیرفته و در قالب ۵۵ جلد کتاب منتشر شد.

دبیر علمی کنگره نقش شیعه پیدایش و گسترش علوم اسلامی با بیان اینکه این کنگره ۷۲ اثر داشته است خاطرنشان کرد: ۵۵ جلد کتاب،‌ ۴ خبرنامه، منشور کنگره به ۴ زبان، دو نرم‌افزار و هفت مجله تخصصی از آثار این کنگره هستند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌هایی که داشتیم به نظر می‌رسد این کنگره از نظر محتوایی بزرگترین کنگره‌ای است که در ایران برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با اشاره به میهمانان این کنگره گفت: خوشبختانه استقبال از این کنگره بسیار خوب بوده است و حدود ۱۲۰ نفر از ۵۲ کشور خارجی در این کنگره حضور دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این گنگره گفت: کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی از معدود کنگره‌هایی است که مزین به حضور و سخنرانی حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی دو مرجع تقلید بزرگ جهان تشیع است.

دبیر علمی کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بیان کرد: در این کنگره ۹ کمیسیون تخصصی برگزار شد که استقبال از این کمیسیون‌ها نیز بسیار خوب بود و حدود ۵۰۰ نفر برای حضور در این کمیسیون‌ها ثبت‌نام کردند.

وی در پایان گفت: در این کنگره بخش‌ ویژه‌ای نیز برای بانوان در نظر گرفته شده است و دو جلد کتاب در خصوص فعالیت‌های بانوان شیعه در تاریخ اسلام چاپ و منتشر شده است.

captcha