طلاب باید به مسائل روز و نیازهای زمان و پاسخ به شبهات آشنا گردند

طلاب باید به مسائل روز و نیازهای زمان و پاسخ به شبهات آشنا گردند


طلاب باید به مسائل روز و نیازهای زمان و پاسخ به شبهات اعتقادی که از سوی مغرضان در فضاهای مجازی القاء می شود آشنا گردند‌

در دیداری که جناب آیت الله اعرافی مدیر جدید حوزه های علمیه با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مشهد مقدس داشتند شرح جامعی از سوی ایشان دربارۀ طرح ها و فعالیت های خوبی که در نظر دارند برای پیشرفت حوزه های علمیه انجام دهند خدمت معظم له ارائه نمودند.

در این دیدار حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر پیشین حوزه های علمیه فرمودند: اجرای این برنامه ها آیندۀ خوبی برای حوزه های علمیه ترسیم می کند.

معظم له در توصیه ای به مدیر جدید حوزه های علمیه فرمودند: دربارۀ طرح های جدید حتماً ‌با شورای عالی و صاحب نظران و اساتید حوزه مشورت کنید و حوزه را از پراکنده کاری حفظ نمایید.

ایشان افزودند: سعی کنید مهاجرت حوزویان به شهرستان ها بیش از پیش صورت گیرد چرا که طلبۀ مادام العمر بودن معنی و مفهوم صحیحی ندارد، باید طبق آیۀ شریفۀ «نَفر» طلاب بعد از کسب تحصیلات بالا به شهرستان ها بروند و به امور مذهبی مردم بپردازند، زیرا خلأ روحانیت در شهرستان ها مشکلات زیادی به بار می آورد.

معظم له ادامه دادند: باید امتیازاتی برای اینگونه افراد قائل شد، ‌اینجانب نه تنها شهریۀ آنها را قطع نمی کنم بلکه دوبرابر خواهم کرد و از بقیۀ مراجع محترم نیز بخواهید که آنها نیز چنین فرمایند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دربارۀ رفع مشکلات معیشتی طلاب و تنگناهایی که از این نظر دارند نیز تأکید کردند.

سپس افزودند: با توجه به آلودگی شدید فضاهای مجازی باید مراقب بود این آلودگی ها به حوزه های علمیه و طلاب جوان سرایت نکند، درس اخلاق در حوزه ها باید تقویت شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.

ایشان ادامه دادند: طلاب باید به مسائل روز و نیازهای زمان و پاسخ به شبهات اعتقادی که از سوی مغرضان در فضاهای مجازی القاء می شود آشنا گردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کردند که همۀ آنها سربازان خوبی برای حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)  بوده باشند.

captcha