عواملی که انقلاب را به ثمر رساند ضامن بقای انقلاب است

عواملی که انقلاب را به ثمر رساند ضامن بقای انقلاب است


نظام ما نظامی قوی و اسلامی است؛ در راس آن یک عالم روحانی و افراد شایسته است و مردم نیز علاقه مند به اسلام هستند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، تصریح کردند: همه باید خدای متعال را شکر کنیم که بعد از سی و هفت سال با آن همه عداوت و کینه توزی دشمنان و کارشکنی های داخلی و خارجی، این نظام همچنان باقی مانده و قوی تر از همیشه در منطقه حرف اول را می زند و در دنیا نیز یکی از کشورهایی است که حرف اول را می زند.

 ایشان اضافه کردند: این نعمت جای شکر دارد، البته مشکلات موجود را انکار نمی کنیم و باید برای حل آن کوشش کرد، اما در مجموع نظام ما نظامی قوی و اسلامی است، در راس آن یک عالم روحانی و افراد شایسته است، مردم نیز علاقه مند به اسلام هستند.

معظم له با طرح این سؤال که چرا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، به تبیین این مساله پرداخت و فرمودند: قبل از انقلاب وابستگی به اجانب در کشور وجود داشت، حکومت با مردم نبود بلکه با بیگانگان بود، مستشاران آمریکایی همه جا حضور داشتند، ایام انتخابات لیست انتخابات باید به سفارت خانه آمریکا و برخی سفارت خانه های دیگر می رفت و آنها تایید می کردند و به ضرب و زور نام آنها را از صندوق ها در می آوردند.

 ایشان غارت ثروت و منابع ایران را دومین مشکل زمان طاغوت دانسته و تاکید کردند: اضافه بر این موارد، مسائل ضد ارزشی اسلامی نیز بیداد می کرد، به قول برخی تعداد مشروب فروشی ها در تهران بیش از نانوایی ها بود و مفاسد دیگر نیز غوغا می کرد.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: دستگاه رژیم آلوده به مفاسد بسیاری بود، که البته گفتن آن هم خوب نیست، چه عیاشی ها و برنامه ها و مفاسدی بود؛ همه این مسائل در آن زمان بیداد می کرد؛ حضرت امام رحمه الله این مفاسد را دید، به غیرت اسلامی ایشان برخورد و وظیفه شرعی خود را قیام دید.

معظم له با اشاره به عواملی که سبب پیشرفت انقلاب اسلامی شد، همبستگی و اتحاد مردم و قاطعیت و شجاعت و اخلاص حضرت امام را از عوامل مهم و مؤثر در این راستا دانستند.

 ایشان با تاکید بر عواملی که می تواند این انقلاب را نگه دارد، فرمودند: آیا علت محدثه و مبقیه با هم یکی نیست، اتحاد مردم باعث پیشرفت شد، برای نگهداری این انقلاب باید روی همان عوامل محدثه تکیه و تاکید کرد.

معظم له خاطرنشان کردند: مبادا انتخابات باعث اختلاف و تخریب ها شود؛ مبادا انتخابات کمرنگ شود، مبادا افراد ناصالح را به خاطر مسائل جناحی به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

ایشان بیان داشتند: باید روی عوامل نگهدارنده انقلاب فکر کرد، وابستگی به خارج نباید باشد، در عین که می توانیم با خارج تبادل داشته باشیم اما این غیر از وابستگی است، باید قوی و متحد بود، کاری کنیم که اتحاد و همبستگی روز به روز حفظ شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: در ایام سالگرد انقلاب باید روی این عوامل که باعث پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی شد، فکر کنیم.

 معظم له خاطرنشان کردند: برخی شاید این سؤال برایشان ایجاد شود که الان نیز مفاسد وجود دارد، اما باید توجه داشت که اگر این شرایط امروز، شبکه های اجتماعی و مجازی و زمینه های فسادی که وجود دارد در آن زمان وجود داشت چه اتفاقی می افتاد، آن زمان این مسائل نبود و آن وضعیت وجود داشت.

ایشان افزودند: ما باید تلاش خود را برای حفظ نظام و کشور مخلصانه انجام دهیم و بقیۀ آن با خداست.

captcha