سخنرانی ماموستا محمد امین راستی امام جمعه موقت سنندج

سخنرانی ماموستا محمد امین راستی امام جمعه موقت سنندج


اسلام تکفیری و وهابی اسلام مد نظر دشمنان است‌

امام جمعه سنندج گفت: اسلام وهابی و داعشی آن چیزی است که دشمنان تبلیغ می کنند که هیچ سنخیتی با دین الهی اسلام ندارد.

به گزارش ستاد خبری همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز، ماموستا محمد امین راستی از علمای شافعی و امام جمعه سنندج در این همایش با بیان اینکه اختلافات جزئی میان مذاهب اسلامی همواره وجود داشته است اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) همواره تاکید کرده اند قرآن باید عامل وحدت میان مسلمانان باشد.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای هدف قرار دادن قرآن و ایجاد اختلاف میان مسلمانان به این دلیل بوده که اسلام دینی قوی از همه ابعاد است و برای نجات بشریت آمده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه غیر از قرآن و قوانین الهی، هیچ قانونی نمی تواند نیازهای کامل بشریت را برآورده سازد گفت: شکی در این نیست که روزی اسلام دینی جهان شمول شده و همه بشریت را در بر می گیرد به همین دلیل دشمنان از هم اکنون درصدد مقابله با آن برآمده اند.

وی با اشاره به اینکه اسلام وهابی و داعشی آن چیزی است که دشمنان تبلیغ می کنند، تاکید کرد: این اسلام هیچی سنخیتی با دین الهی ندارد.
ماموستا راستی با بیان اینکه علمای جهان اسلام هنوز نتوانسته اند اسلام حقیقی را به مردم نشان دهند گفت: اگر این کار به درستی صورت می گرفت امروز اثری از اسلام داعشی نبود.

امام جمعه سنندج با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس  اسلام ناب محمدی خاطرنشان کرد: بسیاری گمان می کردند اسلام نمی تواند حکومت تشکیل دهد ولی دیدیم که نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و تثبیت شد؛ بعد از پیروزی انقلاب و بیداری اسلامی، دشمنان فعال تر شدند و تلاش کردند هجمه ای همه جانبه را علیه دین ناب محمدی سامان دهی کنند.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما آن است که اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهیم هر چند سهل انگاری هایی در این زمینه صورت گرفته وگرنه هیچ کس به سمت اندیشه تکفیری و داعشی نمی رفت.

ماموستا راستی درباره آینده جریان تکفیری در دنیای اسلام خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تکفیر هیچ ظهوری داشته باشد که این کار به وسیله معرفی اسلام واقعی صورت می گیرد.

برچسب ها :
captcha