بیمه با خدمت رسانی کامل، مشکلات مردم را حل کند

بیمه با خدمت رسانی کامل، مشکلات مردم را حل کند


خدمت رسانی بیمه باید کامل صورت گیرد تا اعتماد میان مردم، بیمه ها و پزشکان به طور متقابل وجود داشته باشد تا مشکلات مردم به راحتی حل شود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور فرمودند: گزارش فشرده خوبی ارائه کردید که متّکی بر عدد و آمار بود و نشان از سنگینی کار شما و مسوولیت سازمان تامین اجتماعی دارد.

ایشان افزودند: فعالیت های سازمان تامین اجتماعی خدمت مهمی به مردم است که قابل انکار نیست. برخی از نهادها به طور غیر مستقیم به مردم خدمت می کنند اما برخی از نهادها به طور مستقیم به مردم خدمات می رسانند که بیمه جزو این نهادهاست.

ایشان تصریح کردند: طرف حساب بیمه افراد بیمار، قشر محروم و آسیب پذیر جامعه است که باعث بالا رفتن ارزش خدمات این نهاد می شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: بیمه در واقع یک حرکت اجتماعی است یعنی هزینه ها از دوش یک نفر برداشته می شود و بر کل جامعه تقسیم می شود. در واقع جامعه به طور دسته جمعی خسارت های خود را می دهد و این کار مهمی است که بیمه انجام می دهد.

معظّم له با اشاره به مورد مشابه بیمه در اسلام، تصریح کردند: شبیه بیمه را در مسأله دیّات داریم که گفته می شوند دیه خطا را باید عاقله بدهد و باید در همه فامیل تقسیم شود زیرا خطای محض بوده و عمدی نداشته است که این ریشه بیمه در اسلام را نشان می دهد.

ایشان افزودند: در کنار این خدمات ضروری، مردم نیز شکایاتی دارند که باید گفته شود تا درمان گردد. یکی از این شکایات این است که مبلغ پرداختی توسط بیمه، بسیار کم است. به عنوان مثال درصدی که بیمه برای ویزیت پزشکان متخصص می دهد، بسیار کم است.

ایشان خاطرنشان کردند: مشکل بعدی این است که پزشکان از عدم دریافت آسان سهم خودشان از بیمه صحبت می کنند، این در حالی است که دفترچه بیمه باید مانند اسکناس باشد و به سرعت پرداخت شود. البته مشخص نیست گیر کار کجاست، ولی بهتر است که تحوّلی ایجاد شود و این مسأله نیز اصلاح شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: 6 سال قبل به سراغ ما آمدند و از ما خواستند که کلنگ بیمارستانی را در قم که متعلق به تامین اجتماعی است را به زمین بزنیم و من به شرطی که 2 ساله ساخته شود، این کلنگ را به زمین زدم اما 6 سال بعد این بیمارستان افتتاح گردید. البته مشکلات اقتصادی نیز در کار است ولی در عین حال باید این کارها سریع تر انجام شود.

ایشان تصریح کردند: خدمت رسانی بیمه باید کامل صورت گیرد تا اعتماد میان مردم، بیمه ها و پزشکان به طور متقابل وجود داشته باشد تا مشکلات مردم به راحتی حل شود.

برچسب ها :
captcha