سپاه سنگر محکم کشور و مردم است / دشمنان از سپاه زخم خورده و می ترسند

سپاه سنگر محکم کشور و مردم است / دشمنان از سپاه زخم خورده و می ترسند


یکی دیگر از ویژگی های سپاه، ارتباط آن با مسائل دینی است و آن چیزی که سپاه را پیروز کرد، اعتقادات دینی ایشان است. سپاهیان از شهادت نمی هراسند و زنده بودن شهدا را نزد خدا، با تمام وجود باور کرده اند‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار با فرماندهان سپاه علی بن ابی طالب(علیه السلام) قم، ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد سپاهیان، اظهار کردند: واقعیت این است که مردم همه به سپاه علاقمند هستند و سپاه را سنگر محکم کشور و مردم می دانند.

ایشان افزودند: مردم اطمینان دارند که سپاه در مشکلات مهم، حامی کشور و سنگر مطمئن بوده است و می دانند که دشمن از سپاه زخم خورده و می ترسد، و لذا برای همین است که علیه سپاه سم پاشی می کند.

معظّم له تصریح کردند: امیدواریم که سپاه همواره در همین جایگاه برای مردم بماند و این امر میّسر نمی شود مگر با رعایت شرایطی که یکی از آنها، حفظ خاطرات دفاع مقدس و ارائه آنها برای جوانان و مردم است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: باید نسل جدید را به حال و هوای دفاع مقدس برد و آن حال و هوا را از طرق مختلف برای ایشان تشریح کرد تا اگر دشمن دوباره قصد نامربوطی داشت، با سدّ آهنین سپاه و ملّت مواجه شود.

ایشان خاطرنشان کردند: یکی دیگر از ویژگی های سپاه، ارتباط آن با مسائل دینی است و آن چیزی که سپاه را پیروز کرد، اعتقادات دینی ایشان است. سپاهیان از شهادت نمی هراسند و زنده بودن شهدا را نزد خدا، با تمام وجود باور کرده اند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: این قدرت ایمان است و در قرآن نیز آمده است که اگر 100 نفر با ایمان باشد، در برابر 1000 نفر می ایستد.

ایشان افزودند: آموزش های مذهبی باید برای نسل جوان برگزار شود. در نهج البلاغه خطبه های متعددی درباره جهاد وجود دارد و در روایات معصومین(علیهم السلام) و تاریخ صدر اسلام، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

معظّم له با اشاره به ضرورت توجه به ساده زیستی، تصریح کردند: ساده زیستی و تقوا و پرهیزگاری در عمل جزو سیره ائمه(علیهم السلام) بوده است و این مسائل باید بازگو شود و در سپاه باقی بماند تا امتیاز اصلی سپاه همچنان به وقت خود باقی بماند.

ایشان خاطرنشان کردند: این هفته فرصت خوبی برای طرح این مسائل است.

معظّم له افزودند: ما امیدواریم که سپاه روز به روز قوی تر، آماده تر و مستحکم تر در برابر دشمنان باشد تا هیچ دشمنی خیال حمله به جمهوری اسلامی را در سر نپروراند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: بار دیگر این هفته دفاع مقدس را خدمت شما تبریک عرض می کنم و امیدوارم در پناه امام زمان(عج) موفق و مؤیّد باشید.

برچسب ها :
captcha