احیای آثار علمی بزرگان از فواید برگزاری کنگره هاست

احیای آثار علمی بزرگان از فواید برگزاری کنگره هاست


لازم است نسل جدید را نسبت به این شخصیت ها آگاه کنیم، ممکن است عده زیادی نسبت به مرحوم آخوند کاشانی و فیض کاشانی آگاهی نداشته باشند و باید این شخصیت ها به مردم معرفی گردند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آیت الله نمازی و مسئولین کنگره ملا آخوند کاشانی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و همچنین شاهچراغ در شیراز فرمودند: امیدواریم در سایه این بزرگواران بتوانیم به وظایف شرعی خود عمل کنیم.

ایشان کاشان را شهر علم و ادب و علوم اسلامی و از جهات مختلف حائز اهمیّت شمرده و فرمودند: در اهمیّت شهر کاشان همین کافی است که مرحوم انصاری به مدت سه سال در کاشان هم رفته است.

معظّم له از دیگر شخصیت های برجسته کاشان به نراقیین مخصوصاً صاحب نراقی اشاره کرده و فرمودند: شخصیّت صاحب مستند به آن حد اهمیّت دارد که حتی مرحوم صاحب جواهر نیز از مستند استفاده فراوان کرده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، کاشان را مهد بزرگان و شخصیّت های برجسته دانسته و افزودند: لازم است نسل جدید را نسبت به این شخصیت ها آگاه کنیم، ممکن است عده زیادی نسبت به مرحوم آخوند کاشانی و فیض کاشانی آگاهی نداشته باشند و باید این شخصیت ها به مردم معرفی گردند.

ایشان افزودند: بنده بارها گفته ام که بزرگداشت شخصیت ها و بزرگان سه فایده بسیار مهم دارد که یکی از آنها ادای دین به زحمات و تلاش های بزرگان دین است.

ایشان تجلیل شخصیت های بزرگ را فایده دوم برگزاری این بزرگداشت نامیدند و افزودند: هنگامی که از شخصیت های بزرگ تجلیل بشود، نسل جوان تشویق می شود که به این سمت و سو حرکت کند، و این باعث می شود که نسل جدید هم تشویق به پیمودن راه بزرگان گردد.

معظّم له احیای آثار بزرگان را فایده سوم دانسته و افزودند: احیای آثار بزرگان از دیگر فواید برگزاری این همایش هاست که هم آثار آنها زنده می گردد و از شخصیت علمی آنها تجلیل می گردد.

ایشان در پایان این دیدار با تقدیر و تشکر و حمایت کامل از چنین برنامه هایی افزودند: هر چه در این راه زحمت کشیده شود بسیار بجا و مفید است.

برچسب ها :
captcha