مسائل فرهنگی در صورت عدم رسیدگی به مسائل سیاسی تبدیل می شود

مسائل فرهنگی در صورت عدم رسیدگی به مسائل سیاسی تبدیل می شود


مسائل فرهنگی در صورت عدم رسیدگی به سرعت به مسائل سیاسی تبدیل می شود. اگر فرهنگ کشور عوض شود، این جوان دیگر جان برکف نخواهد بود و بسیج نخواهیم داشت و پشتوانه های نظام از بین می رود‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات حساسی را پشت سر گذراندیم، اظهار کردند: من نگران انتخابات بودم و هر روز بعد از نماز صبح دعا می کردم و الحمدلله خونی از دماغ کسی نیامد و گزینش هم گزینش خوبی بود.

ایشان افزودند: اما حجم مشکلات بسیار زیاد است و ایشان وارث میراث بسیار پیچیده ای هستند و بایستی با لطف خداوند این مشکلات حل شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: یکی از مشکلات اساسی، مشکل تورم است و مشکل دیگر، آمار نادرست است. به عنوان مثال یکی آمار داده بود که صنایع زود بازده 4 درصد به ثمر رسیده و دیگری گفته بود 40 درصد و اختلاف این آمار عجیب بود.

معظّم له تصریح کردند: نمی شود یک شبه انتظار معجزه داشت اما انشاء الله به تدریج مسائل و مشکلات باید حل شود.

ایشان افزودند: مشکل اصلی، مشکل خارجی است و با همه پیچیدگی هایی که در داخل می بینیم، مشکل خارجی پیچیده تر است که با لطف پروردگار ان شاءالله ولو به طور نسبی حل خواهد شد.

معظّم له تصریح کردند: وظیفه شما خیلی سنگین شده است. در زمان دولت قبل مسائل فرهنگی، رها شده بود و کاری نمی کردند. و کار سختی پیش روی شماست.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: مسائل فرهنگی در صورت عدم رسیدگی به سرعت به مسائل سیاسی تبدیل می شود. اگر فرهنگ کشور عوض شود، این جوان دیگر جان برکف نخواهد بود و بسیج نخواهیم داشت و پشتوانه های نظام از بین می رود. نظام را پشتوانه های فرهنگی حفظ کرده است.

ایشان تصریح کردند: سلاح های خوبی داریم ولی در مقابل سلاح های آنها متفاوت است. آن چیزی که ما داریم، فرهنگ غنی است. و اگر این فرهنگ غنی را بگیرند، واقعا خلع سلاح می شویم.

معظّم له خاطرنشان کردند: مسأله فرهنگی، تنها فرهنگی نیست بلکه سیاسی هست، و پایگاه نظام ما در مسأله فرهنگی است و باید در آن دقت به خرج داد.

معظّم له افزودند: باید از مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها و رسانه ها شروع کرد و کار فرهنگی در این جاها از پایه انجام شود. آموزش و پرورش از نظر فرهنگی بسیار مهم است و باید کار گسترده ای را انجام دهید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: ما یک فرهنگ غنی اسلامی داریم و نباید ترس به خود راه دهیم و با قدرت و غنای این فرهنگ کارها را انجام می دهیم و مثل سی و چند سال قبل، گام هایی به جلو بر می داریم.

در ابتدای این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بیاناتی با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده، اظهار کرد: در حوزه علمیه قم کارهای بسیار خوبی انجام شده است و موسسات فرهنگی به فعالیّت مشغولند که باید گسترش یابد.

برچسب ها :
captcha