انتقاد معظّم له از سر سپردگی خادمان حرمین شریفین

انتقاد معظّم له از سر سپردگی خادمان حرمین شریفین


مسجد پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از نظر ظاهری بسیار محقر و از گل بود، اما همین مسجد دنیا را تکان داد، اما مسجد النّبی امروز با همه بزرگی در مسافت فقط یک نماز به صورت دکوری در آن اقامه می شود و خادمان آن با آمریکایی ها دست در دست یکدیگر گذاشته اند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیئت علمی و اجرایی همایش ملّی تجلّی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی، با بیان این که این جشنواره بر دو اساس پایه گذاری می شود، اظهار داشتند: مسجد و نماز از مهم ترین عناوین فقه اسلامی هستند و درباره این دو موضوع و فلسفه های نماز خواندن از امام رضا(علیه السلام) و دیگر ائمه اطهار(علیهم السلام) تعبیرات بسیاری وارد شده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که نماز معراج مؤمن است که به وسیله آن تعالی، تکامل و پیشرفت حاصل می شود، اظهار داشتند: با وجود اهمیّت فوق العاده نماز، تنها اسم نماز در بعضی از جوامع تبلیغ و کمتر به روح آن پرداخته می شود.

معظّم له با بیان این که نماز کلیدی برای حل همه مشکلات جامعه است، تصریح کردند: البته مسیرهای دیگری برای رسیدن انسان به خدا وجود دارد اما کلید اصلی نماز است.

ایشان در ادامه به بیان جایگاه مسجد در صدر اسلام و در شرایط امروز پرداخته و تأکید فرمودند: در واقع مسجد فقط جایگاه نماز در اسلام نیست؛ مسجد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) کانون همه چیز بود و در آن زمان مسجد برای نماز، خطبه های پیامبر(صلی الله علیه و آله) مرکز تعلیم و تربیت و ستاد مرکزی لشگر اسلام، مرکز قضاوت و داوری و برطرف سازی اختلافات و دانشگاه اسلامی بود.

معظّم له افزودند: مسجد پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از نظر ظاهری بسیار محقّر و از گل بود، اما همین مسجد دنیا را تکان داد، اما مسجد النّبی امروز با همه بزرگی در مسافت فقط یک نماز به صورت دکوری در آن اقامه می شود و در مقابل صهیونیستها که گروه کوچکی هستند ضعیف اند و خادمان آن با آمریکایی ها دست در دست یکدیگر گذاشته اند.

ایشان با تأکید بر این که مسجد را باید زنده کرد، فرمودند: مسجد باید دانشگاه اسلام و مرکز بیداری و هوشیاری و سرچشمه حرکت ها باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با تأکید براین که اگر نماز، نماز جامعی باشد، مسجد هم به اصول اصلی خودش باز می گردد، تصریح فرمودند: در واقع خواندن نماز جامع سبب حل اختلافات و برطرف سازی مشکلات جامعه می شود.

معظّم له در پایان با توصیه به دست اندرکاران ستاد اجرایی و هیأت علمی همایش ملّی تجلّی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی، فرمودند: شما باید برای زنده کردن روح نماز تلاش کنید و در مسجد برای نوجوانان، جوانان، اساتید و خواهران و همه اقشار برنامه داشته باشید چرا که هر چقدر که کشش جوانان به مسجد بیشتر شود در مقابل انحراف های جامعه واکسینه و در واقع قشر نوجوان و جوان در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می شوند.

برچسب ها :
captcha