انتقاد معظّم له از افرادی که به دنبال تضعیف حجاب در جامعه هستند

انتقاد معظّم له از افرادی که به دنبال تضعیف حجاب در جامعه هستند


بعضی ها تبلیغ می کنند که با زور نمی شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه های شما نشان می دهد که با برنامه های فرهنگی جلو آمده اید و نقاط آسیب پذیر با آموزش های فرهنگی هدف قرار گرفته اند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران مؤسسه فرهنگی حجاب ریحانة النّبی، با بیان  این که حجاب یک وظیفه اسلامی و جزء ضروریات دین است که در آیات قرآن و روایات اسلامی مکرراً آمده، تأکید کردند: کار به جایی رسیده که دوست و دشمن می دانند که حجاب جزء برنامه های اسلامی است به همین دلیل دشمنان اسلام روی آن خیلی حساسیت نشان می دهند.
ایشان با بیان این که بدحجابی و بی حجابی و برهنگی دامنه فساد اخلاقی در جامعه را گسترده می کند و منجر به طلاق ها و جدایی ها و خیانت های ناموسی و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود، تصریح کردند: بی حجابی بنیان خانواده ها را متزلزل می کند، باید حجاب را به عنوان یک وظیفه اجتماعی دنبال کنیم و جلوی بدحجابی و بی حجابی و برهنگی را بگیریم.
ایشان تاکید کردند: اگر کسانی منکر این آثار منفی بشوند خودشان را فریب می دهند؛ چه بخواهیم چه نخواهیم واقعیّت این است که چنین آثاری به دنبال بی حجابی و بدحجابی هست.
معظّم له با تأکید بر این که امروز مساله بی حجابی و بدحجابی افزون بر آثار و تبعات منفی آن تبدیل به مسأله سیاسی شده است، ابراز داشتند: تصور دشمنان نظام این است که با رواج بی حجابی ضربه کاری را بر پیکره نظام وارد کنند، و ما معتقدیم اگر بی حجابی را برطرف کنیم نظام را حفظ و تقویت کردیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از حجاب به عنوان سمبل نظام اسلامی یاد و تاکید کردند: اگر حجاب جامعه را حفظ نکنیم در نهایت نظام ضربه می خورد؛ چراکه ضدّ انقلاب ها از هر فرصتی با کشف حجاب برای تضعیف نظام استفاده می کنند.
ایشان امر به معروف و نهی از منکر را از اصول تعلیمات اسلامی دانسته و افزودند: حفظ حجاب از نظر شرعی و اخلاقی وظیفه است برخلاف آنچه بعضی غرب زده ها می گویند شما چرا روی این مسأله اصرار دارید و باید آزاد بگذارید.
معظّم له با بیان این که حجاب نه تنها باعث عقب ماندگی نیست بلکه عامل و باعث پیشرفت است گفتند، عدم اختلاط دختر و پسر در کلاس های درس سبب می شود که آنها بهتر و راحت تر درس بخوانند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از عدّه ای که به بهانه های واهی به دنبال تضعیف مساله حجاب هستند،‌ تصریح فرمودند:‌ بعضی ها تبلیغ می کنند که با زور نمی شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه های شما نشان می دهد که با برنامه های فرهنگی جلو آمده اید و نقاط آسیب پذیر با آموزش های فرهنگی هدف قرار گرفته اند.
ایشان با تاکید بر این که باید بدون توجه به هیاهو اصل قرآنی حجاب را رعایت کنیم، گفتند: متاسفانه در این 8 سالی که گذشت خیلی به حجاب بی وفایی و بی اعتنایی شد و الان که نگاه می کنیم اوضاع و احوال خوبی در مجموع نیست.
معظّم له ادامه دادند: باید در فضای جدید که بحمدالله فضای آماده تری است بتوانیم جبران بکنیم؛‌ بنده با رئیس جمهور منتخب صحبت و تاکید کردم مسائل اخلاقی که به نظر می رسد رها شده است از جمله حجاب را از این حالت خارج کنید.
ایشان همچنین فرمودند: امروزه در جهان اسلام مسأله حجاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است  و باید قدر این فرصت را بدانیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان خطاب به مسؤولان مؤسسه ریحانة النّبی خاطرنشان کردند: کارهایی که انجام دادید را اطّلاع رسانی کنید و سزاوار است که صداوسیما نیز در این عرصه پیشگام شود و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم را انجام دهد.

برچسب ها :
captcha