برنامه‌های مناسب مذهبی ناامیدی را از جامعه ریشه‌کن می‌کند

برنامه‌های مناسب مذهبی ناامیدی را از جامعه ریشه‌کن می‌کند


‌ ‌ افرادی هستند که یا بر اثر نادانی و یا بر اثر اغراض، مراسم مذهبی را به کارهای موهون و خلاف شرع آلوده می‌کنند که لازم است مراقب این افراد باشید تا از این مراسم سوء استفاده نشود.‌ ‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از اعضای ستاد برگزاری جشن‌های رضوی با اشاره به اهمیت دهه کرامت فرمودند: با توجه به این‌ که تبلیغات سوء و برنامه‌های مسموم و کارهای ضد دینی با وسایل مختلفی در جهان منتشر می‌شود، برگزاری مراسم دهه کرامت ضروری است.

ایشان با بیان این ‌که در مقابل هر زهری یک پادزهر است، افزودند: هر برنامه‌ای که دارای جاذبه باشد و سبب جذب افراد مختلف شود، پادزهری در مقابل اهداف و برنامه‌های مخرب دشمنان اسلام است.

معظم له خاطرنشان کردند:‌ در گوشه و کنار کشور مسائلی ایجاد می‌شود که در شأن معارف اهل بیت (ع) نیست و بسیار خطرناک است.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: افرادی هستند که یا بر اثر نادانی و یا بر اثر اغراض، مراسم مذهبی را به کارهای موهون و خلاف شرع آلوده می‌کنند که لازم است مراقب این افراد باشید تا از این مراسم سوء استفاده نشود.

معظم له ادامه دادند: ضرورت برگزاری این مراسم آنگاه بیشتر می‌شود که برخی فکر می‌کنند در مقابل سیل خروشان فساد کاری جز دعا برای ظهور امام زمان(عج) نیست.

ایشان اضافه کردند: برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی سبب می‌شود که حالت یأس از بین برود و افراد غیرفعال به افرادی فعال تبدیل شوند.

معظم له برخی از فعالیت‌های مذهبی را ظاهری و برخی را باطنی دانسته و اظهار داشتند: جشن‌ها و آذین‌بندی‌های خیابانی از جمله فعالیت‌های ظاهری است که لازم است رعایت شود، اما کارهای فرهنگی ریشه‌دار، درمان اصلی است.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌ که مراسم مذهبی به گونه‌ای برگزار شود که با فعالیت‌ها و زندگی روزانه مردم سازگار باشد، خاطرنشان کردند: مواظب باشید با برگزاری این مراسم تعطیلات کاری مردم را زیاد نکنید تا دیگران نگویند فایده این‌گونه مراسم تعطیلات آن است.

ایشان بر نوآوری در فعالیت‌های مذهبی تأکید کرده و افزودند: با ابتکار جدید و برنامه‌های نوین مردم و به خصوص جوانان را تحت تأثیر قرار دهید.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه‌ها و نهادهای برگزار کننده مراسم مذهبی خواست تا مردم را در برگزاری این مراسم دخالت دهند.

 

برچسب ها :
captcha