شهرداری ها توجه خاصی به حوزه های علمیه داشته باشند

شهرداری ها توجه خاصی به حوزه های علمیه داشته باشند


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار مدیران نواحی شهرداری تهران فرمودند: اسلام حتی برای اداره شهرها توسط شهرداری ها، مسائل آبادنی شهری و فرهنگی برنامه ارائه کرده است و اگر ما به دنبال پیاده کردن احکام اسلامی درجامعه هستیم باید براساس روایات و آیات رسیده امور جامعه را اداره کنیم.‌

ایشان با بیان این که در گذشته فعالیت شهرداری ها تنها در بخش عمران و آبادی اختصاص داشت، خاطر نشان کردند: امروز از شهردارها اقدامات و فعالیت های بیشتری انتظار می رود، اگر شهرداری ها براساس روش اسلامی شهرها را بسازند و به مردم خدمت رسانی کنند این خود به معنای صدور انقلاب است و با عملکردمان می توانیم انقلاب و اسلام را به دیگران معرفی کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امنیت را از دیگر انتظارات مردم از شهرداری ها دانسته و اظهارداشتند: اگر کاستی ها در مناطق شهری وجود نداشته و ساخت و سازها براساس اصول شهرسازی صورت گیرد، مردم در امنیت می توانند زندگی کنند.

معظم له با اشاره به نقش و تأثیر فرهنگ در شهرداری ها فرمودند: شهرداران می توانند با کارهای فرهنگی بسیاری از اقدامات را در شهرها پیش برند تا دیگر نیاز به هزینه های هنگفت در این زمینه نباشد.

ایشان انجام فعالیت های فرهنگی را مشروط به دانش و پژوهش لازم در این بخش دانسته و اظهار داشتند: مسؤولانی که در بخش فرهنگی شهرداری ها فعالیت می کنند می توانند برای انجام پژوهشی های دینی خود در شهرداری ها از سیصد مرکز علمی و پژوهشی که در قم وجود دارد کمک بگیرند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به برخی خواسته مردم از شهرداری ها اشاره کرده و افزودند: مردم از شما انتظار دارند که کارهایشان با سرعت حل شود و در پیچ و خم های اداری ماه ها و روزهای نماند و بدانید هر چه سرعت کار شما بیشتر شود، رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد شهرداری های افزایش خواهد یافت.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: امروز قشر آسیب پذیری در جامعه وجود دارد که باید مراعات آن را در کارهای اداری داشت و افرادی که توانایی پرداخت مالیات را ندارند باید براساس توانشان با آنها برخورد کرد.

ایشان همچنین با توجه به وجود مراکز علمی و فرهنگی و حوزه های علمیه در کشور اظهار داشتند: انقلاب اسلامی ایران به کمک حوزه های علمیه و مساجد به پیروزی رسید و امروز بخش عظیمی از خدمات جامعه از طریق حوزه های علمیه صورت می گیرد و باید توجه خاصی به این مراکز شود و شهرداری های باید به این مراکز کمک کنند.

برچسب ها :
captcha