در انتخابات نباید از غرب الگو گرفت

در انتخابات نباید از غرب الگو گرفت


حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار رئیس ستاد انتخابات کشور فرمودند: انتخابات آبروى نظام است، اگر این انتخابات خوب انجام شود، آبروى نظام حفظ مى شود و اگر درست انجام نشود، لطمه اى به آبروى نظام مى زند.معظم له در ادامه با اشاره به اینکه موفقیّت در انتخابات موجب شادى دوستان و خشمگینى دشمنان مى گردد، فرمودند. همه باید در انتخابات حساس باشیم .‌

ایشان با اشاره به تدوین منشور اخلاقى انتخابات فرمودند: این منشور به خوبى تهیه شده بود و نکات خوبى در آن رعایت شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انتخابات چهار رکن اساسى دارد، تصریح کرد: مردم، کاندیداها، مجریان انتخاباتى و رسانه ها چهار رکن اساسى این انتخابات هستند که اگر این چهار رکن به خوبى عمل کنند، انتخابات موفق خواهد بود.
ایشان وظیفه اصلى مردم را حضور حداکثرى در انتخابات و تشویق دیگران به شرکت در این انتخابات خواند و افزود: مردم باید با تحقیق و تجسس کامل اصلح را انتخاب کنند و ملاحظات شخصى و جناحى را کنار زده و به انتخاب اصلح بپردازند زیرا در پیشگاه خداوند مسؤول هستند.
حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى با بیان اینکه کاندیداها بین خود و خدا مشخص کنند که براى چه کارى این مسؤولیت را مى پذیرند، تأکید کردند: اخلاص در انتخابات بسیار با اهمیت است و کاندیداها باید بدانند که مخلصانه باید در این راه گام بردارند. نباید کارهایى که در انتخابات غربى انجام مى گرفت و هدفشان فقط منافع شخصى و جناحى است، انجام گیرد، زیرا این کار خلاف شرع است و با اخلاص منافات دارد.
معظم له خریدن آراء، اطعام، خرید لباس و هر آنچه که موجب منافات با اخلاص دارد را مناسب تبلیغات کاندیداها ندانست و افزودند: مردم باید بداند افرادى که هزینه هاى هنگفتى براى انتخابات صرف مى کنند و تنها منافع شخصى را در نظر دارند، اخلاص در کارشان نیست و با آنها باید سوء ظن داشته باشند.
ایشان با بیان اینکه همه کاندیداها باید اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزودند: براى برخى کاندیدا شدن در انتخابات واجب است زیرا اگر ببینند خود صالح هستند باید کاندیدا شوند تا افراد ناصالح کنار روند و براى برخى نیز حرام است زیرا آنها مى دانند که از عهده این مسؤولیت بر نخواهند آمد و تنها نظر شخصى و جناحى را دنبال مى کنند.
معظم له تصریح کردند: مشکل کار انتخابات الگوگیرى از غربى ها است. نباید این الگو را از غرب بگیریم باید انتخابات در شأن جمهورى اسلامى باشد.
ایشان با اشاره به اینکه مسؤولان انتخابات باید کمال دقت را در برگزارى انتخابات داشته باشند، افزودند: مسؤولین انتخابات باید واقعاً بى نظر عمل کنند و دقت کافى را در برگزارى انتخابات داشته باشند تا حتى یک رأى ضایع نشود.
این مفسر قرآن کریم، از همه گروه ها و جناح ها خواست به نتایج انتخابات احترام بگذارند و خاطرنشان ساختند: نتیجه انتخابات براى همه مهم است زیرا با پشتوانه مردمى مجلسى قوى خواهیم داشت .
ایشان با اشاره به اینکه رکن مهم دیگر انتخابات رسانه ها است، افزود: رسانه ها باید واقعاً کاملا بى نظر و بى طرف باشند و بدانند تمام کسانى که در مسیر نظام هستند و از فیلترهاى انتخابات گذشته اند، نسبت به اینها باید با چشم
صفحه 2
واحد نگاه کرد زیرا همه اینها را قانون صالح شمرده و رسانه ها حق ندارند با آنها نگاه گزینشى داشته باشند، تشخیص بر عهده رسانه ها نیست، به ویژه رسانه ملى.
حضرت آیة الله مکارم شیرازى در پایان خاطرنشان کردند: اگر انتخابات خوب برگزار شود، عبادت بزرگى انجام گرفته و حتى آن پیرمرد و مسؤولى که در این انتخابات شرکت مى کند از اجر و ثواب عظیمى برخوردار خواهند بود.

برچسب ها :
captcha