غدیر به یکی از ارکان برنامه های دینی تبدیل شود/ ضرورت برپایی راهپیمایی غدیر در سطح کشور

غدیر به یکی از ارکان برنامه های دینی تبدیل شود/ ضرورت برپایی راهپیمایی غدیر در سطح کشور


غدیر نباید فراموش شود، غدیر از واضح ترین دلایل امامت است، حال این که برخی زیر بار بروند یا نروند کاری نداریم و الا معنا ندارد پیامبر آن جمعیت عظیم را در آن مکان زیر آفتاب سوزان جمع کند و خطبه بخواند که علی(ع) دوست من است.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در نخستین جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، فرمودند: خدا را شکر می کنیم که توفیق داد بتوانیم مجددا درس های فقهی حوزه را آغاز کنیم.
ایشان افزودند: این توفیق بسیار بزرگی است و کسانی که سلب توفیق می شوند نمی دانند چه نعمتی را از دست داده اند، شکر تنها به الحمدلله گفتن و شکر زبانی نیست بلکه باید شکر عملی انجام داد و به درس ها اهمیت داد.
معظم له در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که ماه ذی الحجه ماه روزهای تاریخی است، اظهار داشتند: از عید قربان تا آخر ذی الحجه 6 روز تاریخی مهم داریم، یکی عید قربان از اعیاد مهم اسلامی است، روزهای دیگر پانزدهم این ماه روز ولادت امام هادی(ع) و روز 18 ذی الحجه عید الله الاکبر عید غدیر است، همچنین در روز 24 دو حادثه تاریخی مهم مباهله و آیه ولایت اتفاق افتاده و روز  25 این ماه نیز روز نزول سوره هل اتی است.
وی ادامه داد: این 6 روز تاریخی اهمیت بسیاری دارند، از همه مهم تر روز غدیر است، روز غدیر روز مهمی است که تاکنون اهمیت لازم را به آن نداده ایم، در حالی که عید غدیر پایه ولایت بوده و همه این ها بر پایه ولایت می چرخد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره اهمیت روز غدیر، ابراز داشتند: حضرت فرمودند روز غدیر خم برترین اعیاد امت من است و روزی است که خدا دستور داد این روز به جانشینی برادرم علی بن ابی طالب یادآوری شود، خدا او را نصب کرد تا پرچم امت باشد و علی(ع) عَلَم امت است و به وسیله او مردم هدایت می شوند، در روز غدیر خدا دین را کامل کرد و اتمام نعمت امت صورت گرفت و اسلام به عنوان دینی الهی در نظر گرفته شد.
ایشان عنوان کردند: امسال عده ای از کسانی که احساس مسؤولیت می کردند دست به دست هم دادند تا موج تازه ای در غدیر ایجاد کنند، از جمله برنامه هایی که بنا است اجرا کنند برنامه راهپیمایی از حرم تا حرم یعنی حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران است که عصر روز غدیر برگزار خواهد شد که باید راهپیمایی باشکوه و عظیمی باشد، بنده هم ان شاءالله در بخشی از راهپیمایی به مقداری که توان هست شرکت خواهم کرد، در سایر شهرها نیز سزاوار است این برنامه اجرا شود.
معظم له خاطرنشان کردند: غدیر نباید فراموش شود، غدیر از واضح ترین دلایل امامت است، حال این که برخی زیر بار بروند یا نروند کاری نداریم و الا معنا ندارد پیامبر آن جمعیت عظیم را در آن مکان زیر آفتاب سوزان جمع کند و خطبه بخواند که علی(ع) دوست من است.
 ایشان اضافه کردند: در عین حال به مقدسات دیگران هرگز نباید اهانت کرد، درباره غدیر و اهمیت آن باید برنامه ریزی و مراسم را باشکوه و عظمت برگزار کنیم، اهمیت دادن به غدیر و این که غدیر از مظلومیت در آید،‌ برکاتی برای ملت و امت خواهد داشت.

برچسب ها :
captcha