نباید حجم مشکلات را اینقدر زیاد بیان کنند که مردم بگویند با این همه مشکلات امیدی به آینده نیست

نباید حجم مشکلات را اینقدر زیاد بیان کنند که مردم بگویند با این همه مشکلات امیدی به آینده نیست


کسانی که در مناظره ها و برنامه های دیگر برای معرفی اهداف شرکت می کنند تمام مشکلات کشور را در مسائل اقتصادی خلاصه نکنند در حالی که مشکلات تنها اقتصادی نیست بلکه باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی به صورت جدی رسیدگی شود‌

حضرت آ‌یت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری فرمودند: ایشان واقعا شخصیت جامعی بود، ما با ایشان 45 روز در زندان طاغوت بودیم، افراد معدودی سریع به وحشت و اضطراب می افتادند؛ اما افراد زیادی که دارای استقامت و شجاعت چنین وضعیتی نداشتند.
 ایشان افزودند: شهید مطهری بسیار به مسائل اخلاقی و علمی اهمیت می داد و روحیات عالی داشت، خوشبختانه آثار بسیار خوبی از شهید مطهری باقی مانده است، انسان وقتی می خواهد آثار ایشان را معرفی کند با اطمینان خاطر می تواند بگوید که می توان از آن بهره های خوبی برد در حالی که آثار برخی افراد مطالب خوبی داشته؛ اما مشکلاتی هم دارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل انتخابات خاطرنشان کردند: کسانی که در مناظره ها و برنامه های دیگر برای معرفی اهداف شرکت می کنند، سه نکته را باید مد نظر داشته باشند، و نخست این که مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند نه این که سبب نا امیدی آن ها شوند.
ایشان اضافه کردند: نباید حجم مشکلات را اینقدر زیاد بیان کنند که مردم بگویند با این همه مشکلات امیدی به آینده نیست، کاندیداها باید مردم را امیدوار کنند، امید چرخ های اجتماع را به حرکت در می آورد، امید به آینده انسان را وادار به فعالیت می کند و یأس سبب تنبلی، بیکاری و فرار از مسؤولیت ها می شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که اگر کاندیداها می خواهند از یکدیگر انتقاد کنند نباید به گونه ای باشد که گویی همه کارهای فرد خراب است، فرمودند: کارهای خوب را باید بیان و سپس انتقاد کنند، بگویند که کارهای خوبی بوده و این اشتباهات نیز وجود داشته است، این که تنها کارهای خلاف و نقطه های ضعف بیان شود درست نیست.
ایشان افزودند: سومین مسأله ای که معمولا از آن غفلت شده، این است که تمام مشکلات کشور را در مسائل اقتصادی خلاصه نکنند در حالی که مشکلات تنها اقتصادی نیست بلکه باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی به صورت جدی رسیدگی شود.
معظم له اظهار داشتند: یکی از مسؤولان در فضای مجازی اعلام کرده که 60 درصد از پرونده های دادگستری از برخی شبکه های اجتماعی سرچشمه می گیرد، باید قول دهند که شبکه های مجازی را اصلاح و مسائل اخلاقی را درست کنند تا پرونده های دادگستری، طلاق، مواد مخدر و حیف و میل ها کم شود.
ایشان ادامه دادند: غیر از مسائل اقتصادی، موضوعات دیگری هم داریم، درست است که امروز مشکل اصلی مسائل اقتصادی است اما مشکلات مهم دیگری هم وجود دارد که تأثیرات متقابل دارند، مسائل اخلاقی و مشکلات اقتصادی در یکدیگر تأثیر دارند؛ امیدواریم که نکات رعایت شود و بتوانیم انتخابات خوب و دشمن شکنی داشته باشیم.

برچسب ها :
captcha