جهان اسلام برای ابراز همدردی با مسلمانان نیجریه عزای عمومی اعلام کند/ سازمان کنفرانس اسلامی جلسه اضطراری تشکیل دهد

جهان اسلام برای ابراز همدردی با مسلمانان نیجریه عزای عمومی اعلام کند/ سازمان کنفرانس اسلامی جلسه اضطراری تشکیل دهد


مجامع جهانی که در برابر حادثه پاریس آن همه واکنش نشان دادند در قبال این جنایت بزرگ چه عکس العملی نشان داده و می دهند؟ البته قتل بی گناهان در هر کجا که واقع شود محکوم است اما مگر خون اروپاییان از خون مسلمانان رنگین تر است!؟‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به جنایت دردناک کشتار شیعیان در نیجریه اشاره و با محکوم کردن این حادثه، تصریح کردند: در حادثه قتل عام مسلمانان، ارتش نیجریه با تمام قوت اسلحه به روی مردمی کشید که نه سلاحی در دست داشتند و نه به کسی حمله کرده بودند.

ایشان بیان کردند: گناه آنها این بود که در روز اربعین چندین میلیون نفر از علاقه مندان به اهل بیت(علیهم السلام) در راهپیمایی سوگواری سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام) با آرامش تمام شرکت کرده بودند.

 معظم له بیان داشتند: آیا عمل به این برنامه مذهبی سبب می شود که به روی مردم بی گناه آتش بگشایند و علامه زکزاکی رهبر شیعیان این کشور را مجروح و زندانی و برخی بستگان او را شهید نمایند؟ این در حالی است که در سال گذشته سه فرزند او را در یک زمان شهید کردند.

 معظم له با تاکید بر این که باید در جهان اسلام برای همدردی با مسلمانان نیجریه اعلام عزای عمومی و کنفراس جهان اسلام تشکیل شود، تصریح کردند: کنفرانس اسلامی نباید در چنین موضوع مهمی تشکیل جلسه دهد و از دولت نیجریه توضیح بخواهد؟

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: رهبر شیعیان نیجریه باید هر چه سریع تر آزاد و عوامل این جنایات بزرگ شناسایی، محاکمه و به کیفر اعمال خود برسند.

ایشان همچنین از سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی انتقاد و تصریح کردند: مجامع جهانی که در برابر حادثه پاریس آن همه واکنش نشان دادند در قبال این جنایت بزرگ چه عکس العملی نشان داده و می دهند؟ البته قتل بیگناهان در هر کجا که واقع شود محکوم است اما مگر خون اروپاییان از خون مسلمانان رنگین تر است!؟

معظم له خاطرنشان کردند: دشمن اصلی ملت نیجریه بوکوحرام است که مسلح به انواع سلاح ها است و جنایات بسیاری را مرتکب شده، نه شیعیان آرام و علاقه مند به کشورشان.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: یقین داریم خون این بی گناهان عاقبت دامان جنایت کاران در صحنه و پشت صحنه را خواهد گرفت.

برای مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید

برای شنیدن صوت مربوطه کلیک کنید

برچسب ها :
captcha