گزارش سامانه پیام کوتاه 10000100 (پاسخ به احکام شرعی مقلدین) در سال1390

گزارش سامانه پیام کوتاه 10000100 (پاسخ به احکام شرعی مقلدین) در سال1390


در سال گذشته به بیش از یک میلیون سوال مقلدین پاسخ داده شده است که این مقدار، نشان دهنده رشد 478 درصدی نسبت به سال 1388 و رشد 176 درصدی نسبت به سال 1389 است‌

حجت الاسلام وحید علیان نژاد مسئول سامانه پیام کوتاه دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) با بیان فعالیتهای انجام گرفته در سال 1390 ؛ گزارشی کامل،  از روند  پاسخگویی این بخش ارائه کرد.
اهم فعالیتها و خدمات :

1-    ارتقاء نرم افزار و سخت افزار پاسخگوئی
2-    تدوین منابع پاسخگویی شامل :

تکمیل نرم افزار احکام کثیر الابتلاء
تهیه نرم افزار کامل احکام رمضان
تهیه نرم افزار وحدت رویه (در حال استفاده و تکمیل)
اصلاح و بروز رسانی سایر نرم افزارهای پاسخگوئی (رساله، استفتائات و سوالات پیام کوتاه)
3-    راه اندازی سیستم هوشمند که به صورت خودکار پاسخگوی سوالات مخاطبین به صورت آنی است.


4-    آمار پرسش و پاسخ سامانه

الف) در سال گذشته به 148، 062، 1 سوال مقلدین پاسخ داده شده است که این مقدار، نشان دهنده رشد 478 درصدی نسبت به سال 1388 و رشد 176 درصدی نسبت به سال 1389 است. با این حساب، میانگین سوالات دریافت شده در هر روز 2950 سوال و در هر ساعت 122 سوال (بر مبنای 24 ساعت) بوده است.
ب) میانگین پاسخگوئی در هر ساعت 244 سوال (بر مبنای 12 ساعت پاسخگوئی) و میانگین پاسخگویی هر نفر ساعت 44 سوال بوده است.
ج) حدود 000، 250 پیام از طریق بخش هوشمند سامانه پاسخ داده شده است.
د) در حدود 120 هزار مخاطب جدید (330 نفر در هر روز) در سال 90 به مخاطبین سامانه افزوده شده است.

5-    بیش از 31000 نفر ساعت* فعالیت نیروی انسانی در طول سال به تفکیک ذیل:

18500نفر ساعت پاسخگوئی.
5000 نفر ساعت نظارت همزمان.
2500 نفر ساعت مطالعه رساله و منابع پاسخگوئی.
2000 نفر ساعت جلسات عمومی.
2000 نفر ساعت کار آموزشی جهت نیروهای جدید.
1000 نفر ساعت جلسات مدیریتی و بررسی اشکالات و برنامه ریزی.
* نفر ساعت نوعی واحد ترکیبی محاسبه است. بعنوان مثال اگر 10 نفر به مدت 2 ساعت کار کنند یعنی 20 نفر ساعت کار انجام شده است.

6-    برگزاری 30 آزمون بر اساس رساله عملیه و دیگر منابع پاسخگوئی.
7-    برگزاری آزمون از 40 نفر داوطلب همکاری با سامانه.
8-     آموزش و جذب 11 نیروی جدید با بیش از 2000 ساعت کار آموزشی.

وی در ادامه گزارش مالی این بخش را اینگونه تشریح کرد:

هزینه اینترنت

5.928.000 ریال

هزینه ارسال پیامک ها

287.040.000 ریال

هزینه های متفرقه

6.420.000 ریال

مجموع حقوق پرداختی

772.090.000 ریال

جمع کل هزینه های سال نود

1.071.478.000 ریال

 

مجموع فعالیت نیروی انسانی

31.000 نفر ساعت

هزینه نیروی انسانی هر نفر ساعت

25.113 ریال

هزینه اینترنت و پیامک ها در هر ساعت

9.450 ریال

مجموع هزینه برای هر نفر ساعت کار

34.563 ریال

با توجه به تعداد پاسخهای ارسال شده در سال گذشته( 1.062.148  ) و مجموع هزینه های همان سال ( 1.071.478.000  ریال )

چنین نتیجه ای بدست می آید:

هزینه هر پاسخ برای دفتر: کمتر از 101 تومان.

میانگین هزینه هر سوال برای مخاطب:  12 تومان.

مجموع هزینه هر پرسش و پاسخ:  113 تومان.


برچسب ها :
captcha