پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته به هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته به هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام


در جهان امروز دل های مشتاق و گوش های شنوا برای آشنایی با اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام روز افزون گشته است‌

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین وصلّی الله علی محمد وآله الطاهرین

در ابتدا لازم می دانم مراتب تشکر خود را از همه برگزارکنندگان، علما، اندیشمندان، نخبگان و فعّالان شیعه از سراسر جهان که در این همایش شرکت کرده اند، ابراز دارم. خداوند متعال سپاسگزاریم که توفیق برگزاری چنین همایش بزرگ و با اهمیتی را به شما عنایت کرده است. امیدوارم که از آثار و برکات معنوی این محفل نورانی بهره مند گردید.

با توجه به پیشینه روشن علما و اندیشمندان شیعه در طول قرون طولانی در درک معارف اهل بیت علیهم السلام و ابلاغ آن به مردم و پاسداری و حراست از ایمان و عقیده و تأکید بر وحدت میان مسلمانان و اقتدار و عزت اسلام توجه شما گرامیان را به چند نکته معطوف می دارم.

نخست؛ در جهان امروز دل های مشتاق و گوش های شنوا برای آشنایی با اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام روز افزون گشته است. این فرصتی است مغتنم که باید از آن بهره برد و قلوب مشتاقان و عاشقان را با گوهر والای معارف الهی پیوند زد.

دوم؛ نقشه شوم دشمنان و بدخواهان، مشغول کردن مسلمانان جهان اسلام و به خصوص علمای آن به اختلافات و مناقشات بی اهمیت یا کم اهمیت است. از این جهت باید هوشیار بود و در این دام نیفتاد بلکه با اعتصام به ریسمان الهی و پایبندی به مشترکات و بهره مندی از وحدت کلمه، این نقشه ها را بر هم زده و توطئه ها را بی نتیجه گذارد. بی تردید ادیان الهی و رهبران آنها در جهان امروز و در میان پیروان خویش تأثیر گذارد. بی تردید ادیان الهی و رهبران آن ها در جهان امروز و در میان پیروان خویش تأثیر گذارند. دیدار و همفکری با آنان، علاوه بر ایجاد محبت در میان خداپرستان، سبب کمرنگ شدن اختلافات و همگرایی اندیشه ها و همدلی و محبت خواهد شد.

سوم؛ ایجاد فضای محبت آمیز و روابط دوستانه در میان عالمان، مبلغان و روحانیون شیعه به خصوص در کشورهایی که اقلیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند بسیار مهم است. انگیزه و هدف واحد که همانا شناساندن تعالیم اهل بیت علیهم السلام است جایی برای ورود رقابت ها، تنگ نظری ها و فاصله ها باقی نخواهد گذارد. همه ما در جبهه واحدیم؛ قومیت ها، نژادها، زبان ها، کشورها و هر آنچه که به حکمت الهی سبب معارفه میان مردم شده است، نباید سبب اختلاف و فاصله ها گردد. به وحدت و یکپارچی بیندیشیم و مردم را به آن دعوت نماییم.

شیعیان نیز باید در این امر خطیر با استفاده از تمامی ظرفیت خویش و بهره گیری از ابزارهای موجود توطئه های دشمنان را خنثی نموده و از حریم فرهنگ اصیل اسلام و تشیع شجاعانه دفاع کنند و با اخلاص نیت پیش روند تا به مقتضای «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنَا» هدایت الهی شامل آنان گردد.

و در یک جمله معارف اهل بیت علیهم السلام گوهر گمشده و زلال گوارا و مهر تابنده ای است که افکار را ارزشمند، تشنگی را سیراب و دل ها را نورانی می کند؛ هر قدر در این راه تلاش کنید جاودانه تر خواهید بود.

بار دیگر از همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان این اجلاس تشکر و سپاسگزاری می کنم و عزّت اسلام و پیروان مکتب حقّه و توفیق همگان را در انجام وظایفشان، از درگاه خداوند منّان خواستارم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
قم – ناصر مکارم شیرازی
8 شهریور 1401

captcha