کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی پایان یافت

کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی پایان یافت


اختتامیه این کنگره بین‌المللی ظهر امروز با سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید جهان شیعه، ارائه گزارش‌ عملکرد توسط مدیران کمسیون‌های 9گانه و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط جواد حسینی استاد بین‌المللی قرآن کریم در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.‌

کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ظهر امروز با قرائت یکی از قاریان بین‌المللی در شهر مقدس قم پایان یافت.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، این کنگره از صبح روز گذشته با سخنرانی اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی از جمله آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز شد و با برگزاری 9 کمیسیون تخصصی تا شب گذشته به کار خود ادامه داد.

همچنین، اختتامیه این کنگره بین‌المللی ظهر امروز با سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید جهان شیعه، ارائه گزارش‌ عملکرد توسط مدیران کمسیون‌های 9گانه و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط جواد حسینی استاد بین‌المللی قرآن کریم در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این کنگره بیش از هزار و 950 چکیده مقاله و هزار و 200 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 400 مورد از آن‌ها پذیرفته و در 55 جلد کتاب به چاپ رسیده و 18 مقاله نیز به‌عنوان مقاله برتر معرفی شده است.

لازم به ذکر است، در کنار 120 اندیشمند از 50 کشور خارجی جمعی از اساتید و علمای برجسته حوزه‌های علمیه ایران نیز حضور داشتند که این افراد امروز با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید جهان شیعه و فردا نیز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند و روز یکشنبه نیز به منظور شرکت در همایشی در مشهد مقدس حضور می‌یابند.

captcha