وجود اختلاف پیروزی های ملت عراق را از بین می برد/ کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مسلمانان مظلوم میانمار

وجود اختلاف پیروزی های ملت عراق را از بین می برد/ کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مسلمانان مظلوم میانمار


اگر اختلاف در بین عراقی ها ایجاد شود این همه پیروزی هایی که پدید آمده از دست می رود، در حال حاضر عراق در شرایط خوبی قرار دارد و دشمنانش را بیرون کرده است، تفاله ای از تروریست ها باقی مانده که آن را نیز بیرون می کند و برخی که قصد تجزیه طلبی داشتند شکست خوردند و تمام شد؛ اگر ساز اختلاف بزنند پیروزی ها از دست می رود.‌

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که اختلاف آثار زیانباری برای جامعه دارد، فرمودند: متأسفانه بین مذهبی های ما اتفاق نظری نیست.

معظم له افزودند: جناح های مذهبی با یکدیگر اختلافاتی دارند و شکست های پی در پی می خورند و تعجب است که بیدار نمی شوند، کی می خواهند دست به دست هم دهند و متحد شوند؟ در زمانی که دشمن نیرومندی در برابر ما ایستاده و تهدید می کند باید اتحاد داشته باشیم.

ايشان با بیان این که باید از اختلافات داخلی پرهیز کرد و مقابله دشمن ایستاد، اظهار داشتند: قرآن کریم می فرماید اگر اختلاف پدید آید سست شده و روح از جامعه مسلمین بیرون می رود و به جامعه ای مرده تبدیل می شود.

حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي ادامه دادند: اختلاف، قدرت مسلمین را از بین می برد، متأسفانه در کشور برادر ما عراق بین مذهبی ها اختلاف پیدا شده است، خداوند متعال این همه پیروزی ها را در اثر اتحاد نصیب آن ها کرده است اما الان زمزمه اختلاف وجود دارد.

معظم له ابراز داشتند: برخی از عراقی ها که گروه نسبتا کوچکی هستند با عربستان سعودی برنامه هایی دارند، بنده وقتی این خبر را شنیدم بسیار تعجب کردم، عربستان سعودی  به داعش کمک کرد تا عراق را ویران کند و طرفدار تجزیه این کشور است؟ چگونه برخی دست به دست آن ها می دهند، این واقعا وحشتناک است و نمی توان آن را تفسیر کرد.

ايشان عنوان کردند: برخی اختلافات دیگری دارند، اگر اختلاف در بین عراقی ها ایجاد شود این همه پیروزی هایی که پدید آمده از دست می رود، در حال حاضر عراق در شرایط خوبی قرار دارد و دشمنانش را بیرون کرده است، تفاله ای از تروریست ها باقی مانده که آن را نیز بیرون می کند و برخی که قصد تجزیه طلبی داشتند شکست خوردند و تمام شد؛ اگر ساز اختلاف بزنند پیروزی ها از دست می رود.

حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي همچنین با تأکید بر ضرورت کمک رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار، خاطرنشان کردند: مسلمانان نباید مسأله میانمار را فراموش کنند، سازمان های بین المللی برای مسلمانان دلسوزی نمی کنند از این رو خود امت اسلام باید دست به کار شود، ما به سهم خود 100 میلیون تومان به این برنامه کمک می کنیم که ان شاءالله سبب تشویق دیگران برای کمک کردن شود، رهبر انقلاب نیز کمک فراوانی به مردم میانمار کردند و دیگران هم باید کمک کنند.

captcha